گروه بورس: مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرد: دوشنبه شب برای عرضه نقدی سکه در بورس کالا با بانک مرکزی مذاکراتی انجام شده است.

بورس

حسین پناهیان، در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام این خبر افزود:دوشنبه شب نشست ویژه بورس کالای ایران و بانک مرکزی برای عرضه نقدی سکه در بورس کالا انجام شدو بر همین اساس پیگیری‌های لازم ظرف روز‌های آینده انجام می‌شود.وی در پاسخ به این پرسش که آیا تفاهمی در این باره انجام شده است یا نه؟ گفت:هنوز تفاهمی انجام نشده است، اما در تلاشیم موافقت بانک مرکزی را برای عرضه سکه به‌صورت نقد در بورس کالا به‌دست آوریم.

معاملات آتی سکه از  6 بهمن

 مدیرعامل بورس کالای ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معاملات آتی سکه که به حالت تعطیل در آمده بود از چه زمانی دوباره در بورس کالا آغاز خواهد شد؟ گفت: معاملات آتی سکه در بورس کالا از امروز(چهارشنبه) دوباره آغاز خواهد شد.وی درباره دلایل متوقف‌شدن معاملات آتی سکه در بورس کالا گفت: سازمان بورس دستور توقف معاملات را به دلیل بررسی متضرر شدن کارگزاران معاملات آتی صادر کرده بود.به گفته وی ظرف چند روز آینده گزارش شفاف‌سازی‌ درباره توقف معاملات آتی سکه منتشر خواهد شد اما بورس کالا از امروز آماده انجام معاملات آتی سکه است.

سابقه مخالفت‌های بانک مرکزی

بورس کالای ایران از مدت‌ها پیش در تلاش است تا زمینه عرضه نقدی سکه را در بورس کالا فراهم کند. این موضوع به متعادل شدن قیمت سکه در بازار کمک زیادی می‌کند اما مسئولان بانک مرکزی بنا به دلایلی که برای همه پوشیده است، با عرضه نقدی سکه در بورس کالا تاکنون مخالفت کرده‌اند. معاملات آتی سکه که از سال 87 در بورس کالا آغاز شده است از ابتدای هفته جاری در بورس کالا به حالت تعطیل در آمد و این موضوع شایعه متوقف‌شدن این معاملات را برای همیشه تقویت کرد.

کد خبر 158141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز