گروه بورس: یک عضو هیات‌مدیره بورس انرژی از برگزاری نخستین نشست این هیات‌ برای تعیین زمان آغاز فعالیت رسمی بورس انرژی خبر داد.

بورس انرژی

به گزارش همشهری، پس از سال‌ها تلاش قرار است به‌زودی چهارمین بورس ایران با عنوان بورس انرژی که اختصاص دارد به معاملات برق، نفت، پتروشیمی و فراورده‌های نفتی فعالیت خود را آغاز کند. پس از بورس‌های تهران، فرا بورس و بورس کالای ایران این چهارمین بورس رسمی کشور محسوب می‌شود.

قرار است در فازاول معاملات برق تولیدی نیروگاه‌های کشور در این بورس فروخته شود و سپس در فاز دوم با همکاری وزارت نفت معاملات نفت خام و فراورده‌های نفتی آغاز شود. پیش‌بینی می‌شود در همان سال اول فعالیت بورس انرژی ارزش معاملات این بورس از مرز 3.5میلیارد دلار هم عبور کند.در همین رابطه روز گذشته شاهین چراغی عضو هیات‌مدیره بورس انرژی در گفت‌وگو با همشهری گفت:

با توجه به اینکه صلاحیت 6 نفر از اعضای هیات‌مدیره بورس انرژی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تایید شده، قرار است امروز نخستین نشست هیات‌مدیره بورس انرژی برای آغاز فرایند اجرایی این بورس برگزار شود. وی افزود: در این نشست نحوه‌فعالیت یک دبیرخانه، تدارک یک ساختمان و مکان فیزیکی برای استقرار بورس انرژی و همچنین زمان آغاز عملیات اجرایی بورس انرژی تعیین می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت بورس انرژی از تابستان آغاز خواهد شد یا خیر گفت: تمام تلاش هیات‌مدیره این است که فعالیت بورس انرژی هر چه سریع‌تر آغاز شود.

عرضه محصولات پتروشیمی

مرتضی عزیزی عضو بورس انرژی ایران و مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در گفت و گو با همشهری گفت: هیات‌مدیره بورس انرژی در تلاش است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی بورس انرژی را آغاز کند و برای این کار برنامه‌ای درنظر گرفته است که به‌زودی اعلام می‌شود.

وی از برنامه عرضه محصولات شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در بورس انرژی خبر داد و گفت: بیشتر محصولات شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان صادراتی است و در حال حاضر نیز اگر تقاضایی وجود داشته باشد این آمادگی وجود دارد که محصولات شرکت در رینگ صادراتی بورس کالا در کیش عرضه شود همچنین در تلاشیم تا با آغاز فعالیت بورس انرژی، محصولات پتروشیمی مجموعه نفت و گاز پارسیان را در بورس انرژی عرضه کنیم.وی در ادامه شایعه افزایش قیمت محصولات پتروشیمی را رد کرد و گفت: قیمت محصولات پتروشیمی ایران براساس قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود.

کد خبر 167247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز