گروه حوادث: در حالی که نگرانی‌ها از سرنوشت 29 مسافر ناپدید شده کشتی ایتالیایی، بیشتر و بیشتر شده است، روز گذشته جست‌وجوگران با انفجار کنترل شده بخش‌هایی از کشتی، وارد آنجا شده و عملیات جست‌وجو را ادامه دادند.

کشتی

تا‌کنون مرگ 6نفر از مفقودین در حادثه به گل نشستن این کشتی بزرگ تایید شده است. به گزارش رویترز، مارکو بروسکو، یکی از نیروهای امدادی می‌گوید: هنوز برای نجات مفقودین امیدی هرچند اندک وجود دارد.صاحبان کشتی، فرانچسکو شتینو، کاپیتان کشتی را مقصر اصلی حادثه می‌دانند و می‌گویند او با هدایت کشتی به نزدیکی یک جزیره، از مسیر تعیین شده خارج شده است.آنها می‌گویند‌ به‌دلیل این اشتباه، کشتی به صخره‌های ساحلی جزیره جیلیو برخورد کرده و مسیر خود را به طرف جزیره تغییر داده است.در همین حال، دولت ایتالیا وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

دولت این کشور، درباره آسیب به محیط‌زیست منطقه حادثه ابراز نگرانی کرده و قرار است بودجه‌ای را برای تمیزکردن ضایعات این کشتی اختصاص دهد.کورادو چلینی، وزیر محیط‌زیست ایتالیا می‌گوید: مایعی از کشتی نشت کرده است، اما معلوم نیست که مایع سوخت کشتی است یا خیر. گفته می‌شود ناپدیدشدگان 4خدمه و مسافرانی از کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا هستند. از طرفی کاپیتان کشتی، به ترک کشتی قبل از نجات سرنشینان و قتل غیرعمد متهم شده است. دادستان‌ها می‌گویند که او مسئول این حادثه بوده است.

فرانچسکو وروسیو، یکی از دادستان‌ها می‌گوید: کاپیتان در موقیعت خیلی بدی قرار گرفته چرا که ما مطمئنا می‌دانیم ‌ در حالی که بسیاری از مسافران هنوز در کشتی بودند، او کشتی خود را ترک کرده است.نسخه‌ای از مکالمه کاپیتان با یکی از گاردهای ساحلی هم در رسانه‌ها منتشر شده است که ظاهرا نشان می‌دهد وی قبل از مسافران از کشتی خارج شده است اما او این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که وی ازجمله آخرین افرادی بوده که کشتی را ترک کرده است. براساس این گزارش، کشتی ایتالیایی کروز کاستاکنکورد، 4هزار و29 سرنشین داشت که پس از به گل نشستن، بیشتر آنها توسط گارد ساحلی و هلی‌کوپتر به ساحل انتقال پیدا کردند و بسیاری از آنها هم با شنا خود را به ساحل رساندند.

کد خبر 157561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز