همشهری‌آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی‌شود.

رضا تقی پور با بیان این مطلب افزود: اینترنت به عنوان یک سرویس کما فی السابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هرکس که نیاز داشت می‌تواند از آن سرویس استفاده کند.

وی در ادامه از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در این که موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می کنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می‌کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند که این مفهومش آن است که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران هستند هرچند این ظاهر قضیه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می‌کنند.

تقی پور با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی به مهر گفت: برای حفظ امنیت و مسدود کردن راه‌های درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیردولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب‌ها و مسائل امنیتی که کوچکترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می‌آید.

کد خبر 157548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز