همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه کوتاهی دولت در اجرای قانون در دو موضوع سوال از رئیس جمهوری و ارائه لایحه بودجه کاملا محرز است، گفت: تاخیر و قانونگریزی، ژست مدیریتی دولت با هدف قدرت نمایی است.

قطب آبادی

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه کوتاهی دولت در اجرای قانون در دو موضوع سوال از رئیس جمهوری و ارائه لایحه بودجه کاملا محرز است، گفت: متاسفانه رئیس دولت حاضر نیست پاسخگوی سوالات مجلس درباره سوال از رئیس جمهوری و دلایل تاخیرهای هرساله در آوردن لایحه بودجه باشد.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس هشتم با بیان اینکه دراین شرایط دولت سعی می کند افکار عمومی و رسانه‌ها را به سمت کوتاهی سایر قوا و مخصوصا مجلس، سوق دهد، افزود: چرا رئیس دولت حاضر نیست درباره اتفاقاتی که پیرامون وی و در حوزه کاری اش رخ داده، پاسخ دهد، چرا دولت حاضر نیست به قانون تمکین داشته باشد و پاسخگوی مردم باشد؟

وی، ادامه داد: دولت درباره طرح سوال از رئیس جمهوری تا جایی که توانست در جهت انصراف نمایندگان امضا کننده تلاش کرد در حال حاضر هم که سوال به کمیسیون‌های تخصصی رفته است، نمایندگان دولت برای پاسخگویی، هر حادثه و موضوعی را بهانه می کنند و در کمیسیون ها حاضر نمی شوند.  

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وعده جدید معاون پارلمانی دولت برای ارائه لایحه بودجه به مجلس تا هفته دوم بهمن ماه نیز با بیان اینکه به انتهای سال رسیدیم و خبری از لایحه بودجه 91 نیست، تصریح کرد: آوردن لایحه بودجه بدون فشار به مجلس و کشور، برای دولت هزینه آور است.

رضا حسینی قطب آبادی با بیان اینکه دولت در وعده جدید خود برای آوردن لایحه بودجه ، مهلت 50 روزه مجلس از هفته دوم بهمن ماه تا پایان اسفند را برای بررسی بودجه کافی دانسته است، گفت: این به معنای دخالت کردن در کار قوه دیگر و وقت تعیین کردن  برای بررسی طرح‌ها و لوایحی است که در واقع در حیطه وظایف دولت نیست.

وی ادامه داد: واقعیت این است که قانون مدنظر دولت، قانونی نیست که به درد مردم جامعه بخورد، دولت حتی درباره بودجه مملکت که مستقیما به وضع معیشتی مردم و وضعیت دستگاههای اجرایی مربوط می شود، بی اهمیتی می کند، ترجیح می دهد بودجه ای با سلیقه خود و البته مبهم به تصویب برسد که در نهایت اگر منجر به پرداخت حقوق مردم و کارکنان دستگاهها با تاخیر شد، مجلس را مسئول بداند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، با بیان اینکه قانونگریزی دولت در مسائل مهم جامعه با هدف ایجاد جنگ روانی صورت می گیرد، گفت: افکار عمومی باید بداند که برای اولین بار نیست که دولت با تخطی از قانون صریح مجلس، مردم را در تنگنا می گذارد.

نماینده مردم شهر بابک با تاکید بر این موضوع که دولت اساسا حاضر نیست در مهلت قانونی بودجه را تقدیم  مجلس، کند، گفت: تاخیرهای دولت به یک ژست برای دولت شده است و قوه مجریه فکر می کند این تاخیر به نوعی اعمال مدیریت و قدرت نمایی است، دولت می خواهد وانمود کند که می تواند مجلس را به تصویب بودجه چند دوازدهمی که البته به ضرر کشور است، متقاعد کند.

کد خبر 157489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز