همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش مجلس وعده جدید دولت درباره ارائه لایحه بودجه تا اواسط دی را تحقق ناپذیر دانست و با بیان اینکه دستگاه‌هایی که مجلس با آنها در تماس است از اینکه بودجه در چه مرحله‌ای قرار دارد ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند، گفت: مجلس هم در بی‌خبری کامل بسر می‌برد و نمی‌داند بودجه 91 چه زمانی به مجلس می‌آید.

علی عباسپور تهرانی در گفتگو با  خبرنگار همشهری آنلاین گفت: مجلس از ابتدا می‌دانست وعده دولت درباره ارائه لایحه بودجه 91 تا اول دی ماه محقق نمی‌شود.

مجلس می‌داند دولت نمی‌تواند سر قول‌هایش بماند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به غیر از رسانه‌ها، کسی وعده‌های دولتمردان را درباره ارائه لایحه بودجه باور نمی‌کند، افزود: مجلس می‌داند که دولت نمی‌تواند در این مورد سر قول‌هایش بماند.

وی وعده جدید اعضای دولت درباره ارائه لایحه بودجه تا اواسط دی ماه را نیز تحقق ناپذیر دانست و گفت: دستگاه‌هایی که مجلس با آنها در تماس است از اینکه بودجه در چه مرحله‌ای در دولت قرار دارد ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند و این وضعیت نشان می دهد هنوز کار به بررسی جزئیات بودجه هم نرسیده است.

عباسپور با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس هفته پیش از وضعیت بسته شدن اعتبارات از دستگاه‌های مربوطه استعلام کرد اما با بی‌اطلاعاتی دستگاه‌ها مواجه شد گفت: مجلس هم در بی خبری کامل بسر می‌برد و نمی دانیم بودجه 91 چه زمانی به مجلس خواهد رسید.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: متاسفانه ما با دولتی طرف هستیم که سر قول‌هایش نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم ادامه داد: زمان بندی مناسب برای بررسی بودجه در مجلس همان 15 آذر است زیرا با توجه به آئین نامه داخلی، نمایندگان و کمیسیون‌ها برای اظهارنظر 10 روز فرصت دارند تا به کمیسیون تلفیق برسد. این کمیسیون هم برای بررسی دو هفته  فرصت دارد تا در نهایت بودجه به صحن علنی مجلس برسد.

دولت بدون در نظر گرفتن تجربه مجلس تعمدا بودجه را دیر به مجلس می‌آورد

وی با بیان اینکه بعد از تصویب در صحن علنی دولت هم باید فرصت نگارش آئین نامه‌های اجرائی را داشته باشد گفت: مجلس با یک تجربه قبلی تاریخ 15 آذر را برای ارسال لایحه بودجه تعیین کرد. تلاش مجلس در سالی که این تاریخ را تعیین کرد این بود که بررسی بودجه تا اول اسفند تمام شود تا دولت هم یک ماه فرصت داشته باشد و وقتی سال جدید شروع می‌شود دستگاه‌های اجرائی تکلیف خود را بدانند.

بودجه در اتاق چند نفره دولت بسته می‌شود

عباسپور با انتقاد از اینکه دولت بدون در نظر گرفتن تجربه مجلس تعمدی و هر زمانی که اراده کند بودجه را به مجلس می‌فرستد گفت: مشکل فعلی این است که مجلس در حال حاضر اطلاعی از اینکه بودجه در کجا است ندارد. بی‌اهمیتی دولت به وزارتخانه‌هایش نیز نشان می‌دهد که بودجه در اتاقی چند نفره بسته می‌شود به هئیت دولت می‌رود، بدون تغییر مهر می‌خورد و به مجلس فرستاده می‌شود.

کد خبر 154773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز