شهرداری تبریز در حالی میزبان پرسپولیس است که مردان مصطفی دنیزلی در بهترین شرایط قرار دارند.

فوتبال

بازگشت دنیزلی به پرسپولیس گرچه شروع خوبی برای این تیم نداشت و آنها بازی با ملوان را واگذار کردند اما یک هفته بعد مقابل شاهین بوشهر غیرمنتظره ظاهر شدند. پرسپولیس که در هیچ‌یک از مسابقه‌های نیم فصل نخست 4 گل به حریف نزده بود، در دومین مسابقه نیم فصل دوم به شاهین 4‌گل زد تا با دنیزلی شگفتی‌ساز شود. میل بازیکنان پرسپولیس به حمله در این مسابقه تاثیر حضور دنیزلی را در این تیم نشان می‌داد و اینکه پرسپولیس با مرد ترکیه‌ای از بحران خارج شده است.

البته ابراهیم میرزاپور، دروازه‌بان شهرداری تبریز بر این باور است که پرسپولیس نمی‌تواند امروز گل‌های زیادی به ثمر برساند. او درباره رویارویی شهرداری و پرسپولیس می‌گوید: «هر بازی شرایط خودش را دارد و نمی‌شود گفت چون پرسپولیس بازی قبلی 4‌گل‌زده امروز هم همین تعداد گل را می‌زند. هر تیمی کم اشتباه باشد و از موقعیت‌ها استفاده کند و کمی هم خوش شانس باشد می‌تواند برنده باشد.» هافبک‌های پرسپولیس در آخرین مسابقه خود با توپ‌های ارسالی پشت دفاع حریف مهاجمان را صاحب توپ می‌کردند و بدین شکل به گل می‌رسیدند. ترفندی که نتیجه داد و آیا مصطفی دنیزلی برای مسابقه با شهرداری هم‌چنین روشی را برای رسیدن به گل انتخاب خواهد کرد؟

دنیزلی در آخرین تمرین‌ پرسپولیس قبل از این مسابقه تاکید زیادی کرد که بازیکنان در دادن پاس‌های سالم در هنگام حمله دقت کنند و نسبت به حفظ توپ بازیکنان نیز حساسیت نشان می‌داد. در این تمرین که به‌مدت 60 دقیقه در ورزشگاه درفشی‌فر انجام شد، بازیکنان با لباس مشکی و کادرفنی با لباس قرمز در زمین حاضر شدند. علی کریمی، برخلاف جلسات گذشته دیروز در تمرینات گروهی شرکت کرد و جالب اینکه مربی جدید دروازه‌بان‌های پرسپولیس نیز تمرینات ویژه‌ای را برای دروازه‌بان‌ها درنظر گرفته بود.

البته معمارزاده در تمرین بسیار آماده نشان داد. مهدی مهدوی‌کیا، هافبک باتجربه پرسپولیس درباره وضعیت این تیم قبل از بازی با شهرداری تبریز می‌گوید: «شهرداری تبریز تیم خوبی است و بازی کردن در زمین حریف سختی‌های خاص خودش را دارد. با این حال بازی‌های خانگی و بیرون از خانه نباید برای ما فرقی داشته باشد و امیدوارم این بازی را هم ببریم.» مهدوی‌کیا در بازی با شاهین بوشهر فرصت بازی پیدا نکرد. او در پاسخ به این سؤال که آیا از نیمکت‌نشینی ناراحت نیستی خاطرنشان می‌کند:«این تصمیم کادرفنی بود که بازی نکنم و یک بازیکن ما هم اخراج شد تا روند تعویض‌ها تا حدودی تغییر کند. من به هیچ عنوان ناراحت نبودم و هیچ وقت به نیمکت‌نشینی اعتراض نمی‌کنم. در تیم ما فقط سرمربی تصمیم می‌گیرد که چه کسی بازی کند و کدام بازیکن روی نیمکت بنشیند.»

حریف پرسپولیس شرایط مناسبی دارد. این تیم هم با مربیگری علی اصغر مدیرروستا در نخستین مسابقه نیم فصل دوم شکست خورد، ولی هفته پیش مقابل سایپا به پیروزی رسید. آنها امیدوار هستند با داشتن مهاجمانی مثل سعید دقیقی امروز بتوانند در بازی با پرسپولیس به پیروزی برسند. سعید دقیقی درباره این مسابقه می‌گوید: «تیم ما وضعیت مناسبی دارد و در آخرین بازی هم سایپا را در خانه‌اش شکست دادیم. برای بازی با پرسپولیس هم انگیزه‌های زیادی داریم و می‌توانیم مثل بازی رفت آنها را شکست دهیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و مصطفی دنیزلی هم یک مربی کاربلد. شرایط آنها نسبت به گذشته تغییر کرده ولی ما هم دست کمی از پرسپولیس نداریم و فقط به فکر سه امتیاز هستیم. ما آنها را در بازی رفت شکست دادیم و در بازی برگشت هم می‌توانیم پیروز شویم.»

با این حال، پرسپولیس برای اینکه بتواند روند موفقیت خود را ادامه دهد، باید در هفته بیستم مقابل شهرداری تبریز به پیروزی برسد. این برد می‌تواند پرسپولیس را به رتبه بهتر در جدول هم برساند. مهدی مهدوی‌کیا در این رابطه عنوان می‌کند: «من فکر می‌کنم درحال حاضر آرامش خاصی در تیم حاکم است و مشکل خاصی وجود ندارد. پرسپولیس برد خوبی را مقابل شاهین به دست آورد و نکته مهم این بود که با یک بازی زیبا حریف را شکست دادیم. یکی از مهم‌ترین مشکلات پرسپولیس مشکل روحی روانی بود ولی حالا این برد بچه‌ها را تا حدودی آرام کرده است. پرسپولیس در هفته‌های گذشته نتایج خوبی نگرفت و برای جبران این نتایج فقط به دست آوردن یک برد کافی نیست. ما باید چند بازی پشت سر هم را ببریم تا بتوانیم به رده‌های بالاتر صعود کنیم و این اصلا دور از دسترس نیست.» پرسپولیس امروز نورمحمدی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. این مسابقه ساعت 15 برگزار خواهد شد.

کد خبر 157288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز