دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در تظاهرات هزاران نفر از مردم نیجریه در اعتراض به کاهش یارانه‌های سوخت، سه تن از تظاهرکنندگان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور کشته شده است.

نیجریه

به گزارش پرس تی وی، بر پایه اعلام کنگره کار نیجریه، یک تن از تظاهرکنندگان در شهر لاگوس، پایتخت تجاری این کشور در پی تیراندازی پلیس کشته شد. ۲ نفر دیگر نیز در کانو کشته شدند. شمار زیادی از مردم نیز زخمی شده‌اند.

این در حالی است که اعتراضات در شهر لاگوس و ابوجا، پایتخت اداری نیجریه ادامه دارد. در پی اعتصاب در این دو شهر، بانک‌ها، مغازه‌ها و پمپ بنزین‌ها به حالت تعطیل درآمده‌‌اند.

معترضان از تصمیم اخیر دولت گودلاک جاناتان رئیس جمهوری نیجریه، برای قطع یارانه‌های سوخت و واکنش ابوجا به موج خشونت‌ها در بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده نفت در آفریقا خشمگین هستند.

فعالان همچنین به تازگی با الهام از جنبش اعتراضی اشغال وال‌استریت در آمریکا، جنبش اعتراضی جدیدی را با نام نیجریه را اشغال کنید آغاز کرده‌اند.

اتحادیه‌های کارگری می‌گویند تا زمانی که دولت قیمت فرآورده‌های سوختی را کاهش ندهد، به اعتصاب و اعتراضات ادامه خواهند داد.

رئیس جمهوری نیجریه از طرح حذف یارانه‌های سوخت دفاع کرده و آن را به نفع مردم نیجریه توصیف می‌کند.

دولت نیجریه می‌گوید با حذف یارانه‌های سوخت، ۸ میلیارد دلار ذخیره خواهد شد که این مبلغ برای توسعه زیرساخت‌های این کشور بسیار حیاتی است.

کد خبر 156728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز