همشهری‌آنلاین: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، 29 بهمن از مهدی آذریزدی ، مولف مجموعه کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب »تجلیل به عمل می آورد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین در این مراسم که در ساعت 17 و 30  روز یاد شده برگزار می‌شود، جمعی از استادان و محققان و پژوهشگران با سخنان و ذکر خاطرات خود از این چهره نامی و از بنیانگذاران ادبیات کودک و نوجوان تقدیر به عمل می آورند.

مهدی آذر یزدی که هم اینک 85 بهار را پشت سر گذاشته است  علاوه بر نگارش مجموعه چند جلدی  قصه‌های خوب برای بچه های خوب کتابهایی چون« قصه‌های ساده»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «قند و عسل»، «گربه‌ی ناقلا»، «گربه‌ی تنبل» و مثنوی برای بچه ها را تصحیح کرده است.

گزارش همشهری‌ آنلاین حاکیست که چند نسل با زبان ساده و انتخابهای مناسب و خواندنی استاد آذریزدی از کتابهای ادبیات کهن زندگی کرده اند و قصه های خوب برای بچه‌های خوب نقشی جدی در آشنا کردن نسلهای مختلف با ادبیات کهن و نیز کتابخوانی ایفا کرده است وهنوز که هنوز است جایگزینی برای این کتابها نمی توان پیدا کرد.

 علاقه مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به خیابان ولی عصر، پل امیربهادر، خیابان سرگرد بشیری، تالار اجتماعات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراجعه کنند.

کد خبر 15647

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز