همشهری آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد تا 21 دی ماه از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم در 30 بهمن ماه خبر داد.

آزمون

 

عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد تا ساعت 24 روز 21 دی ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org گفت: ثبت‌نام مرحله دوم آزمون از 30 بهمن ماه تا سوم اسفند ماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به نحوه دریافت دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت‌نام، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پستی محل سکونت خود با پرداخت مبلغ 1200 تومان یک جلد دفترچه راهنمای آزمون را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون سراسری از طریق سامانه ثبت‌نام اینترنتی مرکز آزمون انجام می‌شود، تصریح کرد: داوطلبان برای ثبت‌نام در هر یک از آزمون‌های غیر پزشکی، پزشکی و یا نظام آموزشی پاره وقت باید مبلغ 12 هزار تومان پرداخت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از خرید کارت اعتباری ثبت‌نام امکان باز پس گیری آن وجود ندارد بنابراین داوطلبان باید پس از آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت‌نام نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنند.

سجادی با اشاره به تاثیر مثبت 25 درصدی سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال 84 به بعد، تصریح کرد: از آنجایی که سوابق تحصیلی دیپلمه‌های شاخه نظری، نظام سالی واحدی شامل رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم معارف اسلامی که از سال 84 به بعد دیپلم خود را اخذ کرده‌اند در گزینش نهایی اعمال می‌شود، داوطلبان باید برای ثبت‌نام در این آزمون با توجه به سال اخذ مدرک دیپلم یکی از گزینه‌های «دیپلمه سال 84 و بعد از آن می‌باشم» و یا «دیپلمه سال 83 و قبل از آن می‌باشم» را انتخاب کنند.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که دارای دیپلم فنی حرفه‌ای یا کاردانش بوده و در حال حاضر دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند و یا موفق به اخذ این مدرک تا 31 شهریور 91 می‌شوند و همچنین فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی با توجه به اینکه مشمول قانون تاثیر سوابق تحصیلی نمی‌باشند، می‌توانند همانند دیپلمه‌های سال 83 و قبل از آن نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کنند.

رییس مر کز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به دیپلمه‌های سال 84 و بعد از آن، اظهار کرد: این دسته از داوطلبان باید با ورود به قسمت «دریافت کد سوابق تحصیلی» نسبت به مشاهده اطلاعات دانش آموزی خود اقدام کنند، چنانچه اطلاعات ارائه شده مورد تایید داوطلب باشد کد سوابق تحصیلی به عنوان تایید اطلاعات به داوطلب ارائه می‌شود و در مرحله بعد با وارد کردن شناسه ثبت‌نام، رمز ثبت‌نام و کد سوابق تحصیلی وارد مرحله تکمیل فرم ثبت‌نام می‌شوند.

وی افزود: اطلاعات دانش آموزانی که توسط خود داوطلبان تعیین می‌شود عینا در تقاضانامه ثبت‌نام درج می‌شود و این دسته از داوطلبان در این مرحله مجاز به ویراش اطلاعات خود نیستند.

سجادی با اشاره به مشمولان تاثیر سوابق تحصیلی که موفق به دریافت سوابق تحصیلی نیستند، خاطرنشان کرد: این دسته از داوطلبان که سوابق تحصیلی خود را مشاهده نمی‌کنند و یا در صورت مشاهده مورد تایید آنان نیست باید همزمان از طریق سیستم نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند، بنابراین این دسته از داوطلبان می‌توانند به سایت اطلاعات سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به نشانی www.dipcode.medu.ir مراجعه کنند و در صورتی که مغایرتی در اطلاعات و سوابق آنان وجود داشته باشد درخواست رسیدگی دهند.

وی به ایسنا گفت: پس از بررسی درخواست آنان در صورت تایید توسط آموزش و پرورش به مرکز آزمون ارائه می‌شود و آنان می‌توانند در مرحله دوم ثبت نام از 30 بهمن ماه تا سوم اسفندماه با مراجعه به سایت مرکز آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در پایان ثبت‌نام دریافت کد رهگیری الزامی است، در توصیه به داوطلبان خاطرنشان کرد: داوطلبان باید کارت و یا کارت‌های اعتباری را تا پایان کلیه مراحل آزمون نزد خود نگهداری کنند.

وی در توصیه به داوطلبانی که برای انجام ثبت‌نام به کافی نت مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: داوطلبان باید قبل از مراجعه به کافی نت نسبت به تکمیل پیش نویس تقاضانامه، تهیه فایل عکس و درج نام و نام خانوادگی خود بر روی کارت‌های اعتباری اقدام کنند.

سجادی در خاتمه، گفت: همچنین در زمان ورود اطلاعات حضور داوطلب برای کنترل اطلاعات و عکس الزامی است و قبل از تایید نهایی اطلاعات باید از سوی داوطلب کنترل و در صورت نیاز به اصلاح اقدام لازم را انجام دهد.


 

کد خبر 156395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز