مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران در حال پیگیری و رایزنی احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب شهر تهران است.

گورستان

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برای احداث آرامستان در شرق و غرب پایتخت، مذاکراتی با ارتش و منابع طبیعی به عمل آمده که در بخش‌هایی ممکن است به نتیجه برسیم. حسین کلخورانی ضمن تاکید برپیگیری‌های مکرر شهرداری تهران برای توسعه آرامستان‌ها در شرق و غرب تهران ادامه داد: به‌دلیل محدودیت در تعداد قبور بهشت‌‌زهرا به فکر تقسیم تراکم جمعیت و ساخت گورستان‌های جدید هستیم.

کلخورانی گفت: ما در غرب تهران هم‌اکنون در حال مذاکره با ارتش هستیم، چرا که بیشتر زمین‌های این قسمت در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد. وی با بیان اینکه محدودیت‌های نظامی و تاسیساتی سبب مخالفت ارتش با انتقال این اراضی به شهرداری است، افزود: به‌دلیل محدودیت‌ها و تاسیسات نظامی که در این محدوده وجود دارد نیروهای مسلح با افزایش تردد مردم در این منطقه موافق نیستند اما ما معتقدیم در این منطقه کسی زندگی نمی‌کند که از همجوار شدن با آرامستان دچار مشکل شود. معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار داشت: بخشی از زمین‌های غرب تهران نیز در اختیار منابع طبیعی قرار دارد که با آنها نیز در حال مذاکره هستیم و احتمال دارد در بخش‌هایی به نتیجه برسیم.

کلخورانی در ادامه با اشاره به اینکه در قسمت شرق تهران ما با مشکل نهادها و ارگان‌ها مواجه نیستیم، عنوان کرد: در قسمت شرق تهران باید تعدادی از مالکین را توجیه کنیم تا به این منظور زمین‌هایشان را به شهرداری بفروشند ضمن اینکه به گفته کلخورانی در منطقه شرق، از سمت بزرگراه شهید همت، تهران همچنان در حال توسعه است و مشکل شهروندانی را داریم که در آنجا زندگی می‌کنند.
وی در توضیح دلیل مقاومت شهروندان در برابر احداث آرامستان در نقاط دیگر شهر تهران گفت: زمانی که نقطه‌ای را برای آرامستان انتخاب می‌کنیم تا شعاع چند کیلومتری از ارزش اراضی آن محدوده کاسته می‌شود و طبیعی است که مردم مقاومت کنند و تمایل به احداث آرامستان در این منطقه نداشته باشند.

کد خبر 156308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز