گروه ادب و هنر: مراسم اختتامیه جشنواره‌ فیلم مردمی «عمار» با اهدای 24فانوس بلورین به برگزیده‌های بخش‌های مختلف در سالن شماره یک سینما فلسطین برگزار شد.

جشنواره عمار

در این مراسم، نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره با تاثیرگذار بودن و پررونق خواندن این جشنواره‌ گفت: جشنواره عمار از این نظر که برای نخستین‌بار فیلمسازان آن از جنس بچه‌های حزب اللهی، ولایتمدار و تحصیل‌کرده بودند با دیگر جشنواره‌های داخلی متفاوت است و در آن چندین فیلم برجسته هم حضور داشت.وی تصریح کرد: یکی از خصوصیات فیلم‌های جشنواره مردمی عمار، حضور فیلم‌هایی است که به نقد گفتمان درونی می‌پردازد که قابلیت پخش در جشنواره‌های داخلی و خارجی را دارند.

طالب‌زاده در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد: سال آینده جشنواره فیلم مردمی عمار با حضور فیلمسازان دیگر کشورها به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.در بخشی از این مراسم فیلم مستندی از مسعود ده‌نمکی درباره مرحوم حاج ذبیح‌الله بخشی به نمایش درآمد. در ادامه آیین اختتامیه جشنواره عمار، برگزیدگان دومین دوره تجلیل شدند: در بخش انیمیشن، پرواز تا بی‌نهایت ساخته هادی محمدیان، شکار جاسوس ساخته علیرضا آزادارمکی و ناو وینسنس ساخته مهدی حیدری برگزیده شدند. در بخش کلیپ از الهام راد برای کلیپ بیداری، صالح کاهانی برای حی علی العزاء و سیدمحمدحسین هاشمی برای کلیپ سهم کبوترانه تجلیل شد. در بخش فیلم در 5شاخه تاریخ انقلاب اسلامی، نقد درون‌گفتمانی، فتنه 88، بیداری اسلامی و جنگ نرم برگزیدگان معرفی شدند.

در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی سلمان ابوطالبی و محمدحسین قاسمی برای فیلم در وطن خویش غریب و سیامک مختاری برای فیلم آذرخش، فانوس بلورین را از آن خود کردند و از محمدمهدی خالقی برای فیلم آقا وحید تقدیر شد.در حوزه نقد درون‌گفتمانی فانوس‌بلورین به احمد سلیمان‌نیا برای فیلم فراموشی، محمد خلفی‌زاده برای فیلم ‌3هزارمیلیارد چندتاصفر داره؟ و یاسر عرب برای فیلم کدام مسجد؟ اهدا شد. در این بخش از حسین شمقدری برای فیلم کمین تقدیر شد. در حوزه فتنه 88 هم فانوس بلورین به مهدی نقویان برای فیلم نگهبان آراء و محمدتقی رحمتی برای فیلم نماز جمعه تاریخی اهدا و همچنین از محمدرضا دهشیری برای فیلم سنگر تقدیر شد.

بخش بیداری اسلامی با اهدای فانوس بلورین به محسن برمهانی برای فیلم کریم، علی محمدی از افغانستان برای فیلم طبل دمکراسی، سعید فرجی برای فیلم آسیایی‌ها به غزه می‌روند و داوود مرادیان برای فیلم بازی تمام شد برگزیدگان خود را شناخت. در این بخش از محمدحسین خوش‌بیان برای فیلم بی‌قرارگاه تقدیر شد. در حوزه جنگ نرم هم مصطفی رضوانی برای مستند مهارنشده و شیرکوه سالک برای من می‌توانم فانوس بلورین را از آن خود کردند. مریم‌السادات مومن‌زاده برای قصه هورا، محمدرضا خردمندان برای روایت نحل و محمدصادق برای مستند دوپینگی‌ها دیگر برگزیدگان این بخش بودند. همچنین هیات داوران جایزه ویژه و فانوس بلورین این جشنواره را به مهدی زمان‌پور کیاسری برای فیلم مشتی اسماعیل اعطا کرد.

کد خبر 156119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز