سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

دومین جشنواره فیلم عمار، ساعت14امروز با حضور حجت‌الاسلام پناهیان، نادر طالب‌زاده و جواد شمقدری در سینما فلسطین افتتاح می‌شود.

 به‌گزارش همشهری، در این افتتاحیه از زنده‌یاد امیر قویدل کارگردان 4 فیلم تاریخ انقلاب تجلیل می‌شود. «خون‌بارش»، «برنج خونین»، «سردار جنگل» و «ترن» نام 4 اثر از قویدل است که در آنها به ماجراهای دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداخته شده است. در این جشنواره، تعدادی از فیلم‌های تاریخ انقلاب که در دهه60 ساخته شده‌اند، اکران خواهد شد که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های «دست شیطان»، «دادشاه»، «شنا در زمستان» و «بازرس ویژه» اشاره کرد.

از دیگر برنامه‌های افتتاحیه می‌توان به اکران مستند «مهار نشده» اشاره کرد. این جشنواره در محورهای تاریخ انقلاب اسلامی، نقد درون گفتمانی، بیداری اسلامی، فتنه سال 88 و جنگ نرم برگزار می‌شود و بیش از 300 فیلم در بخش‌های مستند، کوتاه، نماهنگ و تیزر و پویانمایی در جشنواره شرکت کرده‌اند. همچنین ابراهیم فیاض، ابوالقاسم طالبی، نادر طالب زاده، ناصر هاشم‌زاده و مســـعود ده‌نمکی اعضای هیأت داوران بخش مسابقه و حسین نیرومند، مسعود شجاعی و مازیار بیژنی هم داوران بخش انیمیشن این جشنواره هستند.همزمان با مراسم افتتاحیه جشنواره در تهران، آثار برگزیده جشنواره در 30 شهر از جمله کرج، تبریز، ‌مشهد، ‌اصفهان، خرم آباد، ایذه، قم و دهلران به‌نمایش عمومی درمی‌آید. در این جشنواره فیلم‌هایی در موضوع کشورهایی چون تونس، افغانستان، عراق، آذربایجان و بحرین به نمایش در خواهد آمد.افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار، ساعت 16 امروز 7 دی در سینما فلسطین تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، نادر طالب‌زاده و جواد شمقدری برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره هم روز سه‌شنبه 13 دی خواهد بود.

کد خبر 155236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز