چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از ۱۰۰ روزنامه ایتالیایی به‌دلیل قطع کمک‌های مالی دولت در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

ایتالیا

به گزارش پرس تی وی، تصمیم دولت ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا در زمینه قطع کمک‌های مالی به مطبوعات در چارچوب سیاست‌های ریاضتی در این کشور، این روزنامه‌ها را در معرض خطر تعطیلی قرار داده است.

قطع کمک‌های مالی به روزنامه‌ها در اصل از سوی دولت سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا مطرح شده بود.

رنچو سنچیلی، نماینده فدراسیون ملی مطبوعات ایتالیا روز سه‌شنبه (۳ ژانویه، ۱۳ دی) طی سخنانی با اشاره به این‌که بیش از ۱۰۰ روزنامه، هفته‌نامه و ماهنامه در معرض تعطیلی و یا ورشکستگی قریب‌الوقوع قرار دارند، افزود، این امر بیش از ۴ هزار نفر از شاغلان در مشاغل مطبوعاتی را نیز با خطر بیکاری مواجه کرده است.

فدراسیون ملی مطبوعات ایتالیا از دولت این کشور خواسته است در ازای قطع کمک‌های مالی به مطبوعات، درصدی از سود حاصل از تبلیغات و اوراق قرضه بانک‌های ایتالیایی را به این بخش اختصاص دهد.

همزمان با رویارویی ایتالیا با مشکلات جدی اقتصادی، در حال حاضر بسیاری از مردم این کشور کمک‌های مالی برای حمایت از صنعت روزنامه‌نگاری را نوعی هدر دادن پول مالیات دهندگان محسوب می‌کنند.

ایتالیا با بدهی حدود ۲ تریلیون یورویی مواجه است که ۱۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد. ایتالیا بسته ریاضتی ۶۰ میلیارد یورویی را به منظور متوازن کردن بودجه این کشور تا سال ۲۰۱۳ میلادی در ماه اوت تصویب کرد.

کد خبر 156094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز