مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از نورولوژیست‌های ایتالیایی دریافتند که در طول برگزاری یک کنسرت نه تنها آلات موسیقی بلکه مغز نوازندگان نیز با هم هماهنگ می‌شود

نوازندگان

محققان دانشگاه سن رافائله رم و "زندگی- سلامت سن رافائله" میلان که نتایج یافته‌های خود را در مجله "کورتکس" منتشر کرده‌اند، با استفاده از دستگاه الکتروآنسوفالوگراف مغز سه گروه کوارتت ساکسیفون را درحالی که باهم می‌نواختند و همچنین در زمانی که فیلم یکی از کنسرت‌های خود را تماشا می‌کردند رصد کردند.

در طول این تحقیق کشف شد که دو ناحیه جلویی نیمکره راست مغز که "نورون‌های آینه" را می‌سازند یک فعالیت به شدت مرتبط با همدلی و هماهنگی میان نوازندگان را می‌سازند. به طوری که تجربه همنوازی پیش از آنکه در داخل گروه کنسرت و از طریق سازها شکل گیرد در مغز انسان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج این تحقیقات می‌تواند به درک حالات روحی دیگران در تعاملات اجتماعی نیز کمک کند و همچنین در عرصه درمانی نیز کاربرد داشته باشد.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "روشی که ما برای مطالعه مکانیزم‌های مغز نوازندگان در طول کنسرت توسعه داده‌ایم به ما در درک بهتر اثرات آسیب زایی که بیماری‌های تخریب نورونی و سکته مغزی بر روی ارتباطات کلامی و غیرکلامی برجای می‌گذارند کمک خواهد کرد. به طوری که اکنون می‌توانیم با دقت بیشتری اثرات توانبخشی بر روی این بیماران و انتخاب فرایندهای درمانی موثرتر را ارزیابی کنیم."

کد خبر 155917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز