دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : باراک اوباما یکی از دو کاندیدای حزب دموکرات برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا ، در سخنانی به ادعا‌های نخست وزیر محافظه کار استرالیا پاسخ داد.

به گزارش سی ان ان ، جان هاوارد نخست وزیر محافظه کار استرالیا روز یکشنبه 11 فوریه(22 بهمن) پیروزی سناتو اوباما و در کل حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی را به منزله لطف بزرگی در حق تروریست‌ها توصیف کرده بود.

هاوارد در برنامه‌ای تلویزیونی که از شبکه 9 استرالیا پخش ‌می‌شد، گفته بود: اگر من رهبر القاعده در عراق بودم ،دور ماه مارس 2008 را در تقویم خط می‌کشیدم و برای پیروزی اوباما و همچنین حزب دموکرات دعا می‌کردم.اشاره هوارد به سخنان اوباما بود که گفته بود در ماه مارس 2008 نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج می‌کند.

اوباما که مبارزات انتخاباتی خود را در ایالت ایلینوی آغاز کرده در واکنش به سخنان هاوارد  به خبرنگاران گفت:از این مساله که یکی از هواداران بوش یک روز پس از اعلام کاندیداتوریم من را مود حمله قرار داده خشنودم و اظهارات هوارد را تعارفی نسبت به خود تلقی می‌کنم.

اوباما افزود: اگر نخست وزیر استرالیا در صدد نبرد علیه جنگی که برای بهبود اوضاع در عراق برپاشده(مبارزه با تلاش دموکرات‌ها جهت خروج هرچه سریعتر نیرو‌های آمریکایی از عراق)  برآمده است، به اعزام 20 هزار نیروی استرالیایی به عراق نیاز خواهد داشت.اوباما افزود:در غیر این صورت لفاظی‌های هوارد کاملا پوچ و تو خالی جلوه خواهد کرد.

او همچنین ادعاهای مطرح شده مبنی بر این که انتخابش به مقام رییس جمهوری آمریکا کمک حال تروریست‌ها خواهد شد را رد کرد.

اوباما در این باره گفت: هیچ مدرکی حتی در دستگاه‌های اطلاعاتی دولت بوش دال بر  افزایش تهدیدات تروریستی در نتیجه اقدامات ما(دموکرات‌ها) در عراق وجود ندارد.

نخست وزیر استرالیا در حالی به عنوان یکی از نزدیکترین متحدان بوش این ادعا‌های عجیب را مطرح می‌کند که در سال جاری باید مجددا در انتخابات پارلمانی استرالیا شرکت کند و در حال حاضر انتخاب مجدد وی در مقام نخست وزیر استرالیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بوش و هاوارد در داخل کشور‌هایشان با انتقاد‌های فزاینده‌ای در رابطه با جنگ علیه عراق مواجهند. استرالیا اکنون هزار نیرو در عراق دارد که در نبرد‌ها شرکت نمی‌کنند.

کد خبر 15583

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز