گروه سیاسی: سومین مرحله رزمایش بزرگ نیروی دریایی که طی آن انواع موشک‌های برد بلند از ساحل و شناورهای سطحی شلیک خواهد شد از امروز آغاز ‌شد.

رزمایش

 رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان ولایت 90 که از روز سوم دی ماه از تنگه هرمز آغاز شده و دریای عمان تا مدار 10درجه در شمال اقیانوس هند را دربر می‌گیرد تا 13 دی‌ماه ادامه خواهد داشت. ‌سید‌محمود موسوی‌ سخنگوی رزمایش دریایی ولایت90 روز گذشته درخصوص برنامه‌های به اجرا درآمده در هفتمین روز از برگزاری این رزمایش به عملیات سقوط آزاد و پرش چتر‌بازان تکاور نیروی دریایی ارتش از بالگردهای SH اشاره کرد و افزود: حمله به اهداف از پیش تعیین شده در سطح دریا و تیراندازی‌های تاکتیکی با استفاده از قایق‌های تندروی شهاب، رعد و آذرخش در سطح گسترده به اجرا گذاشته شد. موسوی از شلیک انواع موشک‌های برد بلند و برد کوتاه ساحل به دریا، پرتاب انواع موشک‌های سطح به سطح و سطح به هوا توسط یگان‌های شناور، پرتاب اژدر توسط زیر سطحی‌های نیروی دریایی و پرتاب موشک توسط دوش‌پرتاب‌ها به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های مرحله قدرت این رزمایش خبر داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری نیز اعلام کرد که هدف ایران از انجام رزمایش‌های نظامی در منطقه برقراری امنیت پایدار برای همه منطقه است و کشوری که می‌تواند امنیت پایدار را در منطقه ایجاد کند مسلما توانایی انجام اقدامات دیگر را نیز دارد. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ایران اکنون از تنگه هرمز عبور کرده و وارد عرصه آب‌های آزاد بین‌المللی شده هشدار داد: بستن تنگه هرمز برای ایران مانند نوشیدن یک لیوان آب است. اظهارات سیاری یک روز پس از آن مطرح شد که محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه تهدید کرد اگر غرب تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند نیروی دریایی ایران تنگه هرمز را خواهد بست.

کد خبر 155440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز