گروه سیاسی: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌های این نیرو در دفاع از میهن اسلامی گفت: هرگونه تهدیدی را با قاطعیت پاسخ می‌دهیم.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در منطقه عملیاتی رزمایش ولایت 90 نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ما در دریاهای آزاد و بین‌المللی حضوری فعال داریم و توانمندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته‌ایم.وی با موفق خواندن مرحله گسترش نیروهای شرکت‌کننده در 3 روز نخست رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 افزود: یگان‌های شرکت‌کننده در این رزمایش توانستند در مدت 3 روز و پیش از پایان زمان تعیین شده در منطقه مورد نظر استقرار یابند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: روز گذشته نیروهای نارنجی (دشمن فرضی) و نیروهای آبی (خودی) در محل‌های مورد نظر استقرار یافتند و هر کدام از این نیروها تلاش کردند از خطوط مشخص شده عبور کنند و وارد منطقه نیروهای آبی یا نارنجی شوند.وی گفت: نیروهای ناوی، درجه‌دار و افسران جوان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش حضوری چشمگیر دارند و با استفاده از تجربیات پیشکسوتان این نیرو درصدد اجرای موفقیت‌آمیز این رزمایش هستند.

سیاری از سرعت عمل این نیروها در استقرار در محل‌های تعیین‌شده، قدرت تعمیر، نگهداری و توانمندی‌های لازم برای این کار در کمترین زمان ممکن و قدرت تحرک نیروهای شرکت‌کننده در این مرحله به‌عنوان شاخص‌های مورد ارزیابی در مرحله گسترش نام برد.فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ما در این رزمایش به‌دنبال آن هستیم که بتوانیم همگام با تغییر تهدیدها، تاکتیک‌های خود را نیز تغییر دهیم و این موضوع برای فرماندهان ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: ارزیابی‌های ما تا امروز نشان می‌دهد آنچه را که در اهداف رزمایش داشتیم به‌خوبی انجام شده و موفقیت‌آمیز بوده است و حتی این نتایج بیش از آن چیزی بود که پیش‌بینی کرده بودیم.
سیاری اظهار کرد: آموزش‌های ارائه شده در این نیرو متناسب با تهدیدات انجام می‌شود و از مرحله آموزش سنتی فراتر رفته است.وی یادآور شد: امروز به‌صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی سالانه موقعیت‌ها و تهدیدات رصد شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و متناسب با دفاع از کشور آموزش‌ها تعیین و ارائه می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از خلاقیت‌های دریادلان جوان در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های ارائه شده در این رزمایش نام برد.محدوده عملیاتی رزمایش بزرگ ولایت 90 حد واسط تنگه هرمز، دریای عمان، آب‌های آزاد شمال اقیانوس هند تا مدار 20 درجه شمالی است. این رزمایش در بعد اطلاعاتی، مناطق آب‌های آزاد شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه شمالی و خلیج عدن را در بر می‌گیرد.

کد خبر 155365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز