همشهری آنلاین: حضور خستگی ناپذیر و مقتدرانه ارتشیان از همان روزهای نخست انقلاب در برابر تهاجم دشمنان باعث گردید تا ارتشیان، با ایمان و بصیرت و همان سازوبرگ دیرین چنان بدرخشند که دشمنان انقلاب از اندیشه پلید و شوم خویش نومید گردند.

متن پیام امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی به شرح زیر است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

سلام به روح پرفتوح امام شهدا (رضوان الله تعالی علیه) و سلام به رهبر مسلمانان جهان و فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) و درود فراوان به شما سربازان ولایت، غیورمردان ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران و ملت سرافراز ایران اسلامی که با تقدیم هزاران شهید و جانباز در راه صیانت از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از سرزمین تمدن ساز ایران از هیچ تلاشی دریغ نکردید و سلام به پیشگاه مقدس یگانه منجی عالم بشریت، حضرت صاحب‌العصر و الزمان (عج) ومنتظران ظهورش.

از یک سو عشق فراوان ارتش به امام (ره) و از سوی دیگر، پاسخ صریح و شفاف ایشان در 29 فروردین ماه 1358 به توطئه‌گران و فتنه انگیزانی که با اهداف پلید و خاص سیاسی، خواستار انحلال ارتش بودند، موجب تقویت روحیه خودباوری فرزندان انقلاب در ارتش شد و زمینه حضور خستگی ناپذیر و مقتدرانه آنان را از همان روزهای نخست انقلاب در برابر تهاجم دشمنان فراهم ساخت و باعث گردید تا ارتشیان، با ایمان و بصیرت و همان سازوبرگ دیرین چنان بدرخشند که دشمنان انقلاب و منافقان کور دل از اندیشه پلید و شوم خویش نومید گردند.

امام عزیزمان نیز خرسند از این همه صلابت ، ارتشیان را مورد عنایت قرار داده و فرمودند: «نیروی زمینی قهرمان که در تمامی حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است. به حق چهره راستین، شکست‌ناپذیر و استوار خویش در دفاع از مرزهای گسترده کشورمان را نشان داد،... شجاعت‌ها و رشادت‌های بی‌نظیر نیروی هوایی و پدافند هوایی و هوانیروز و خلبانان دلاور و دفاع از حریم هوایی کشور، نشانه تعهد و عشق و ایمان آنان به خدا، اسلام و میهن اسلامی است... و نیروی دریایی نیز همچون سایر نیروها بحمدالله در آب‌های خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع مقدس از کشور اسلامی‌مان چون نگینی درخشیده است».

بی تردید تداوم حضور ارتش ولایی در تمام مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و البته فرهنگی با خودباوری، نوآوری و خوداتکایی کارکنان جوان، خلاق و شهادت‌طلب و با استفاده از انواع تجهیزات نظامی و بومی و آمادگی روز افزون آنان در انجام مأموریت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای موجب گشته تا زورگویان و مستکبران جهان از روی استیصال و درماندگی به فتنه‌انگیزی و تحریم روی آورند، البته نیروهای مسلح و مردم سربلند ایران اسلامی با حضور پرشور و گسترده خود در عرصه های گوناگون، به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال گذشته تمام معادلات آنان را برهم زدند و یک بار دیگر قدرت و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند.

توسعه فعالیت‌ها و همکاری با جامعه جهانی به منظور تضمین صلح و استقرار ثبات در منطقه با اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی به خلیج عدن، دریای سرخ، کانال سوئز و نمایش اقتدار و توان بازدارندگی در آب های آزاد جهت مقابله با تروریسم و دزدان دریایی که از پدیده های استکبار جهانی است پیام صلحی آشکار به کشورهای دوست و اعلام آمادگی به منظور تقویت و تحکیم پیوند دوستی و همکاری با آنان برای برقراری امنیت پایدار در منطقه است.

اینک در آستانه روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، یاد و خاطره شهید والامقام «امیر سپهبد علی صیاد شیرازی» را گرامی می‌دارم و به روح پرفتوح امام شهیدان و تمام شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب، به ویژه 48 هزار شهید والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران که جان در راه دین و وطن دادند تا به مدد خداوند، حافظ انقلاب و میهن اسلامی مان باشند، درود می‌فرستم و اعلام می دارم ارتش حزب‌الله و ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران، همگام با سایر قوای مسلح با هوشیاری هرگونه تهدید را رصد نموده و با اقتدار و در کوتاهترین زمان هر تجاوزی را پاسخی کوبنده خواهند داد.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر ستاد عطاء‌الله صالحی

کد خبر 166160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز