گروه سیاسی: شانزدهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به ماموریت خلیج عدن، متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس صبح دیروز به کشور بازگشت.

ناوشکن

این ناو گروه پس از طی 9700 مایل دریایی و 70 روز سفر ناوردی و رهگیری 1380 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی به میهن اسلامی بازگشت.

مراسم استقبال از این ناوگروه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان، استاندار این استان و سایر مسئولین کشوری و لشکری در منطقه یکم دریایی بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم فرمانده قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش و فرمانده این ناوگروه به ارائه گزارش پرداخت.

امیردریادار دوم اشکان فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش پس از خیر‌مقدم به کارکنان ناوگروه شانزدهم نیروی دریایی متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس اظهار داشت: اگر تا دیروز به دستان تلاشگر و صنعتگر فرزندان نیروی دریایی می‌بالیدیم امروز به فرزندان جهادگر می‌بالیم که ناوشکن تمام ایرانی جماران، این امانت ملی را به دریاهای دوردست بردند و با افتخار به ایران اسلامی بازگرداندند.

وی افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران پس از طی قریب به 10هزارمایل دریایی توانسته است پرچم پرافتخار ایران اسلامی را نه تنها در اقیانوس هند و خلیج عدن به اهتزاز درآورد بلکه با اقتدار پا به دریای سرخ گذاشته و از منافع ملی ایران مقتدرانه پاسداری کند. اشکان ادامه داد: حضور ناوشکن جماران در دریاهای دوردست همانقدر که باعث شادی دل دوستان شد، موجب خشمگینی دشمنان قسم‌خورده دین و میهن شد.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی تا‌کنون با اعزام ده‌ها فروند شناور سنگین خود به آبراه‌های حساس جهان با اجرای 1025 روز دریا نوردی و طی 113760 مایل دریایی در خدمت انقلاب اسلامی ایران و مردم بصیر و ولایتمدار بوده است و اکنون آحاد کارکنان نیروی دریایی ارتش به این جهاد خاموش افتخار می‌کند.

کد خبر 154219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز