گروه حوادث: داماد عصبانی که در جریان اختلاف با برادر همسرش، مادر او را به قتل رسانده بود، با گذشت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

دادگاه

حادثه 19 اسفند ماه سال85 اتفاق افتاد. آن روز وقتی ماموران کلانتری 161 ابوذر در جریان درگیری خونینی در این منطقه قرار گرفتند راهی محل حادثه شدند. شواهد حکایت از این داشت که زن 65 ساله‌ای به نام پری بر اثر اصابت ضربه به سرش مجروح شده و به کمارفته است. وی بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش پزشکان برای نجات او بی‌نتیجه ماند و زن سالخورده جان باخت. ماموران در تحقیقات انجام شده دریافتند که مقتول در روز حادثه میهمان پسرش بوده اما داماد وی نیز به خاطر اختلافاتی که از قبل با خانواده همسرش داشت، به آنجا رفته بود تا به این اختلافات پایان دهد. وقتی داماد عصبانی به مقابل خانه رسیده بود، مقتول با دیدن وی قصد داشت مانع ورودش به خانه شود که وی با شیشه نوشابه ضربه‌ای به سر زن سالخورده زده و باعث مرگ او شده بود.

با روشن شدن این حقیقت، داماد جنایتکار بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل مادرزنش اعتراف کرد. او گفت: با برادرزنم اختلافات شدیدی داشتم. وقتی به خانه او رفتم تا با وی صحبت کنم، مادرزنم هم آنجا بود و اجازه نداد من وارد خانه شوم. من هم عصبانی شدم و از مغازه کناری یک شیشه نوشابه برداشتم و به سر مادرزنم کوبیدم اما اصلا قصد کشتن او را نداشتم. متهم مدتی بعد، وقتی در شعبه74 دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت، منکر اتهام قتل شد و گفت: من در آن لحظه خیلی عصبانی بودم و اتهام قتل عمد را قبول ندارم. من با شیشه نوشابه به در و دیوار می‌کوبیدم و نمی‌دانم چطور شد که آن ضربه به سر مادرزنم خورد.پس از چند جلسه رسیدگی به پرونده، متهم از اتهام قتل عمد تبرئه شد و پرونده با اعتراض خانواده قربانی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان نیز حکم را نقض کردند و متهم بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت. در جلسه دادگاه، 5 فرزند قربانی از خون مادرشان گذشتند و رضایت دادند اما 2 پسر او اصرار بر قصاص دامادشان داشتند. در پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه رأی به قصاص متهم دادند و این رأی به تأیید قضات شعبه 27 دیوان عالی کشور رسید و پرونده برای اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

در حالی‌که متهم در یک قدمی مجازات مرگ قرار گرفته بود، صبح چهارشنبه هفته گذشته 2 پسر قربانی که در جلسه دادگاه خواستار قصاص دامادش بودند به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی رفتند و در برابر قاضی جمشیدی، رئیس شعبه، رضایت خود را اعلام کردند. آنها گفتند که به خاطر رضای خدا و به خاطر فرزندان خواهرشان از قصاص دامادشان می‌گذرند و با اعلام رضایت آنها، مرد اعدامی از مجازات مرگ رهایی یافت و قرار است به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

کد خبر 155419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز