گروه حوادث: رسیدگی ویژه به پرونده قتل خانم معلم بی‌گناه که از سوی2 شرور در یک جاده روستایی به قتل رسیده بود، در حالی ادامه دارد که رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با همشهری وعده داده ظرف یک ماه، احکام مربوط به این پرونده صادر شود.

صبح سومین روز آذرماه امسال وقتی بچه‌های دبستانی یکی از روستاهای شهرستان سرباز، قصد داشتند از مسیر میانبر خودشان را به مدرسه برسانند، با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند. آنها جسد بی‌جان و غرق خون خانم معلم جوان خود را دیدند و وحشت‌زده، ماجرا را به والدینشان خبر دادند. وقتی ماجرای این جنایت هولناک به پلیس مخابره شد، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان وارد عمل شدند و تحقیقات برای کشف راز جنایت کلید خورد. ماموران در بررسی محل پیدا شدن جسد، متوجه رد لاستیک یک موتورسیکلت شدند. آنها با دنبال کردن رد لاستیک موتور، به روستایی در آن حوالی رسیدند و اطمینان یافتند که عاملان جنایت اهل این روستا بوده‌اند.

در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان موفق شدند صاحب موتور‌سیکلت مورد نظر را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و اعتراف کرد که با همدستی یکی از دوستانش، خانم معلم بی‌گناه را به قتل رسانده‌اند. او گفت: روز حادثه، هوا هنوز تاریک نشده بود که من و دوستم هنگام عبور از جاده میانبر و کوهستانی روستا، خانم معلم جوان را دیدیم که در حال رفتن به روستا بود. چون او تنها بود، وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم وی را مورد آزار و اذیت قرار دهیم. ما او را ربودیم و با کشاندن به محل خلوت، بدون توجه به التماس‌هایش، نقشه‌مان را عملی کردیم اما زمانی که می‌خواستیم وی را رها کنیم و متواری شویم، او گفت که ما را شناخته و از ما شکایت خواهد کرد.

ما هم از ترس اینکه لو برویم، با ضربات سنگ او را به قتل رساندیم و بعد از سرقت اموالش، ‌متواری شدیم. با اظهارات این مرد، همدست او هم دستگیر ‌شد و به جنایت هولناک اعتراف کرد. با توجه به اینکه این حادثه احساسات مردم منطقه را جریحه‌دار کرده بود، پرونده به‌صورت ویژه در دادگاه کیفری و دادسرای زاهدان تحت رسیدگی قرار گرفت. رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در تشریح روند رسیدگی به پرونده به همشهری گفت: به‌دنبال این حادثه وحشتناک، پرونده در 4 مورد اتهامی مورد رسیدگی قرار گرفت. حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: بخشی از پرونده درخصوص اتهام تجاوز به عنف بود که به دادگاه کیفری فرستاده شد و تا‌کنون 2 جلسه رسیدگی به این اتهام در دادگاه برگزار شده است.

وی ادامه داد: موارد دیگر اتهامی شامل قتل، آدم ربایی و ایراد ضرب و جرح عمدی بود که در این خصوص پرونده‌ای در دادسرای شهر زاهدان تشکیل شد و رسیدگی ویژه به آن ادامه دارد و احتمال می‌رود ظرف 3 یا 4 روز آینده کیفرخواست پرونده در این خصوص صادر شود. رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه تلاش ما این است که با سرعت به این پرونده رسیدگی شود و ظرف یک ماه احکام درخصوص تمامی موارد اتهامی صادر و برای تأیید به مراجع مربوطه فرستاده شود. وی با بیان اینکه به‌دنبال این حادثه گروهی از معلمان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به پرونده شدند، تأکید کرد: مقتول، دختر جوانی بود که اهل شهرستان دیگری بود اما چند سالی بود که به‌عنوان معلم مدرسه ابتدایی در روستایی در اطراف شهرستان سرباز خدمت می‌کرد. حجت‌الاسلام حمیدی یادآور شد: قربانی به همراه تعدادی از همکارانش در خانه‌ای در روستا زندگی می‌کرد و هر از گاهی به محل زندگی‌‌اش و نزد مادرش می‌رفت. وی تصریح کرد: مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی دم او با حضور در دادگاه از متهمان شکایت کرده و ما با قاطعیت به این پرونده رسیدگی می‌کنیم و حکم صادره درخصوص آن را اجرا خواهیم کرد.

کد خبر 156709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز