گروه حوادث: وقتی جوان 18ساله برای خرید کاپشن از خانه خارج شد، هیچ‌کس از سرنوشت شومی که در کمینش بود خبر نداشت.

متهمان

او قرار بود همراه دو نفر از دوستانش به بازار برود اما قربانی جنایتی شد که به‌خاطر سرقت پول‌هایش رخ داد. چند روز پیش مردی نزد ماموران کلانتری 159 تهران رفت و از ناپدید شدن مرموز پسر 18 ساله‌‌اش به نام محمد خبر داد. او گفت: بعد از ظهر 5 دی ماه، پسرم با همراه داشتن 170 هزار تومان پول نقد از خانه خارج شد تا برای خرید کاپشن به بازار برود. او می‌گفت که یکی از دوستانش به نام نقی هم قرار است همراه او برود اما از وقتی که از خانه خارج شد، دیگر برنگشت و هر چه گشتیم هیچ ردی از او به دست نیاوردیم.

در حالی که 3 روز از ناپدید شدن پسر 18 ساله می‌گذشت، ماموران حدس زدند که برای او اتفاق شومی افتاده است. بنابراین به‌سراغ دوست وی به نام نقی رفتند و او را بازداشت کردند. پسر جوان در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که روز حادثه محمد را ندیده و اصلا قراری با او نداشته است اما ادعای او وقتی رنگ باخت که ماموران متوجه شدند محمد، آخرین‌بار همراه نقی دیده شده است. بازجویی از نقی ادامه یافت و او این بار ادعای دیگری را مطرح کرد. وی گفت: من و محمد قرار بود برای خرید لباس به بازار برویم اما در بین راه تصمیم گرفتیم به جای خرید، برای کشیدن قلیان به منطقه لشگرک برویم. وقتی به آنجا رفتیم، با دو نفر درگیر شدیم و من به خاطر اینکه در این درگیری به ماشینم آسیب نرسد، محمد را رها کردم و پا به فرار گذاشتم. چند دقیقه بعد وقتی به آنجا برگشتم، دیدم از محمد خبری نیست و کمی که دنبالش گشتم، کفش خون‌آلودش را پیدا کردم. لحظاتی بعد هم دیدم که جسدش در همان محل زیرخاک دفن شده اما دست‌هایش بیرون از خاک است. با دیدن این صحنه پا به فرار گذاشتم تا اینکه دستگیر شدم.

اظهارات پسر جوان باز هم ماموران را قانع نکرد و آنها که حدس می‌زدند وی در قتل جوان گمشده نقش داشته است، بازجویی از او را ادامه دادند. این بار نقی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت مدعی شد: روزی که با محمد برای خرید راهی بازار شدیم، یکی از دوستانمان به نام خالد نیز با ما همراه شد. در بین راه تصمیم گرفتیم به جای رفتن به بازار، برای تفریح به منطقه لشگرک برویم. وقتی به آنجا رسیدیم، خالد که می‌دانست محمد 170 هزار تومان پول همراه خود دارد، با چاقو شروع به تهدید او کرد تا پول‌هایش را سرقت کند اما وقتی با مقاومت محمد روبه‌رو شد، چند ضربه به بدن او وارد کرد. سپس مرا هم مجبور کرد که چند ضربه به بدن محمد وارد کنم. پس از آن جسد او را آتش زدیم و زیر خاک دفن کردیم و پول‌هایش را به سرقت بردیم.

بعد از اظهارات تکان‌دهنده پسر جوان، خالد نیز دستگیر شد اما ادعا کرد که این نقی بوده که محمد را با ضربات چاقو به قتل رسانده و پول‌هایش را سرقت کرده و وی در این جنایت هیچ نقشی نداشته است. سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، جسد مقتول کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد. وی ادامه داد: هم‌اکنون هر دو متهم در بازداشت به سر می‌برند و در حالی که هر کدام از آنها دیگری را عامل قتل جوان 18 ساله معرفی می‌کند، تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 157411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز