یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مهلت فراخوان سومین جشنواره تئاتر«تک» برای دانشجویان و گروه‌های نمایشی تهران تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

حسین فرخی؛ دبیر سومین جشنواره تئاتر«تک» به خبرنگار همشهری گفت: «فراخوان این جشنواره پیش از این اعلام شده و تاکنون نیز حدود 150 طرح و نمایشنامه از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. اما تصمیم گرفتیم مهلت ارسال آثار برای گروه‌های نمایشی تهرانی و دانشجویان تهران تمدید شود. بنابراین به طور قطع تعداد آثار ارسالی برای این جشنواره افزایش پیدا خواهد کرد.»

وی در ادامه افزود:«بازبینی آثار متقاضی شرکت در سومین جشنواره تئاتر تک اواسط اسفند ماه انجام می‌شود و جشنواره 25 تا 28 فروردین ماه سال آینده در بیرجند واقع در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.»

فرخی خاطر نشان کرد:«جشنواره تئاتر تک طی دو دوره گذشته توسط حوزه هنری کرج برگزار شد و پس از حدود یک یا دو سال وقفه قرار شد که سومین دوره آن در بیرجند برگزار شود. از این به بعد هم جشنواره تک هر سال در یک استان کشور و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. بنابراین با توجه به امکانات محدودی که در بیرجند وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود حدود 20 تا 30 نمایش در این جشنواره اجرا شوند.»

فرخی سپس تئاتر تک را گونه تئاتری ناب دانست و گفت:«بدون کوچکترین امکاناتی می‌توان این نوع تئاتر را اجرا کرد. در این گونه از نمایش بین کارگردان، متن و بازیگر یک مثلث به وجود می‌آید و چنانچه این مقوله تکنیکی تقویت شود، می‌تواند در پیشرفت تئاتر تأثیرگذار باشد.»

فرخی خاطر نشان کرد:«جشنواره تئاتر تک از آن دسته جشنواره‌هایی است که چندان به لحاظ مناسبتی کارکرد ندارد، اما با توجه به این که امسال به نام متبرک حضرت رسول(ص) مزین شده، بخشی از آثار شرکت کننده از بین نمایش‌هایی که از این ویژگی‌ برخوردارند، انتخاب می‌شوند.»

دبیر سومین جشنواره تئاتر تک گفت:«حوزه هنری با برگزاری این جشنواره بر پرورش استعدادهای نسل جوان و تقویت فرهنگ بومی، منطقه‌ای و ملی تأکید دارد. هر چند که هنرمندان با سابقه و حرفه‌ای نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.»

کد خبر 15504

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز