گروه ادب و هنر: برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره غیر رقابتی تئاترفجر، عصر روز چهارشنبه 27 دی، در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی شدند.

در این مراسم که پایان بخش برگزاری 9 روز جشنواره با اجرای 44 نمایش ایرانی، ‌9 نمایش خارجی و 18 نمایش خیابانی بود، پیامی از محمود احمدی‌نژاد نیز توسط جواد شمقدری قرائت شد.

سپس در شرایطی که امسال نیز همچون سال گذشته، جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار شد، برگزیدگان رشته‌های مختلف، جوایز خود را دریافت کردند.«حمید مظفری» به خاطر ایفای نقش در نمایش «نوای اسرارآمیز» جایزه نقش اول مرد را از آن خود کرد.

«مریم موسوی» هم به خاطر بازی در «مرگبار سیاه دخت...» جایزه نقش اول زن را دریافت کرد و توانست به عنوان تنها شهرستانی حاضر در جشنواره، به روی سکوی تالار وحدت برود.

جایزه بهترین کارگردانی به «همایون غنی‌زاده» با نمایش‌ «ددالوس و ایکاروس» رسید.

«حیدر ساجدی» برای موسیقی «مرگ و شاعر»، «آتیلا پسیانی» برای طراحی صحنه «تیغ و ماه» و «حمیدرضا آذرنگ» برای نمایشنامه «خیال روی خط موازی» دیگر برگزیدگان جشنواره بیست و پنجم بودند.

اما نکته جالب توجه مراسم پایانی جشنواره امسال، تقدیر از حدود 30 فعال عرصه تئاتر کشور بود؛ چهره‌هایی چون داود رشیدی، تاج‌بخش فنائیان، سیاوش تهمورث، فرشید ابراهیمیان و...

همچنین «مجید سرسنگی» به عنوان دبیر جشنواره سال آینده، انتخاب شد.

کد خبر 13703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز