دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید اما هنوز نتوانسته‌اید از خوردن تنقلات مورد علاقه‌تان دل بکنید، نوشیدن چای راه حل خوبی برای کاهش وزن است.

به گزارش ایسنا،‌ متخصصان دانشگاه کوب در ژاپن دریافته‌اند که مصرف مداوم چای همچنین می‌تواند تغییرات آسیب رسان و مخرب در خون را که ناشی از خوردن غذاهای چرب هستند و منجر به بروز دیابت می‌شوند، سرکوب و متوقف کند.

روزنامه دیلی میل در گزارشی دراین‌باره نوشت: در این مطالعه متخصصان برای گروهی از موش‌ها یک رژیم غذایی پرچرب و برای گروهی دیگر یک رژیم غذایی معمولی در نظر گرفتند. سپس هر دو گروه به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم شدند و به آنها آب، چای سیاه و چای سبز داده شد.

این مطالعات مدت 14 هفته طول کشید. در پایان آزمایشات معلوم شد گروهی از موش‌ها که از هر دو نوع چای سبز و سیاه استفاده کرده بودند، توانستند با افزایش وزن و ایجاد چربی شکمی در ارتباط با مصرف غذاهای چرب، مقابله کنند.

اما از طرف دیگر چاه سیاه علاوه بر جلوگیری از کاهش وزن همچنین توانست عوارض مضر و زیان بار ناشی از خوردن چربی بر روی عروق خونی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

کد خبر 155017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز