شهردار تهران در مراسم «مشعل‌داران هدایت» که با هدف تجلیل از روحانیون و واعظان شهر تهران برگزار شد اظهار داشت:

امروز به‌عنوان یک مدیر و خدمتگزار احساسم بر این است که 2 خطر برای نظام اسلامی پیش روی ما قرار دارد؛ نخستین خطر دربعد نظری و فکری، موضوع اسلام منهای روحانیت است که متاسفانه بعضا در جامعه تبلیغ می‌شود. به گزارش تهران سما، محمدباقر قالیباف با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اسلام منهای روحانیت مانند طب بدون طبیب است افزود: اسلامی که از طریق فقاهت علما و فضلا به جامعه عرضه نشود، اسلام درست و راستین نبوده و این خطر بزرگی است که هم در قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب وجود داشته و امروز متأسفانه افزایش یافته است.

وی درخصوص خطر دوم پیش روی نظام اسلامی اظهار داشت: امروز برای دفاع از نظام اسلامی که نمادی از روحانیت و اسلام است‌ و خیلی از جوانان زمانی که می‌خواهند نسبت به موضوعات عینی اسلام به شهود برسند نظام اسلامی را نگاه کرده، قضاوت می‌کنند و براساس آن قضاوت، عمل می‌کنند؛ بهترین راه دفاع روش ثبوتی است. قالیباف افزود: در دفاع از اسلام و روحانیت، استفاده از روش اثباتی لازم اما کافی نیست؛ روش ثبوتی است که امروز جوانان را با انقلاب، امام، روحانیت و اسلام نزدیک‌تر می‌کند و البته در این بخش بدون شک وظیفه بنده بیشتر از شما بزرگواران به‌دلیل به‌عهده داشتن کارها و مسئولیت‌هاست.

more  گزارش تصویری اجتماع پنج هزار نفری بسیجیان

شهردار تهران در اجتماع 5 هزار نفری بسیجیان منطقه 17 تهران نیز گفت: بارها و بارها تاکید کرده‌ام یکی از توطئه‌های دشمنان در کنار ایجاد حوادث امنیتی و سیاسی که برای ما درست می‌کنند آن است که می‌خواهند ما را از پیشرفت غافل کرده و موتور محرک ما را متوقف کنند و بگویند نظام اسلامی نظامی موفق نیست و توجه به این حرکت دشمن ضروری است. قالیباف عنوان کرد: امروز بسیجیان ما، حزب‌اللهی‌ها و آنهایی که معتقد به نظام هستند باید تلاش کنند کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانند تا بتوانیم به روش عملی از انقلاب و نظام‌مان دفاع کنیم.

کد خبر 154689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز