گروه شهری: نخستین گردهمایی بزرگ مسئولان خانه‌های ورزش محله‌های شهر تهران با حضور شهردار تهران، نایب رئیس شورای شهر تهران و دیگر مدیران شهری برگزار شد و طی آن از تیم فوتسال ناشنوایان کشورمان تجلیل به عمل آمد.

ghalibaf

 ابتدای این نشست، شهردار تهران با بیان اینکه ورزش از مهم‌ترین موضوعات شهری است، اظهار کرد: دوستان من در حوزه‌های ورزشی شهرداری گام‌های جدی و بلندی در راستای اعتلای ورزش همگانی، نهادینه کردن و گسترش آن برداشته‌اند. این امر جای تقدیر و تشکر دارد و من از همه تلاشگران این عرصه سپاسگزاری می‌کنم.

دکتر قالیباف به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه ورزش نباید جزو تکالیف شهرداری قرار گیرد نیز پاسخ داد و گفت: اگر نگاه ما به موضوعات نگاهی جامع باشد، درمی‌یابیم که وظیفه شهرداری، تنها حمل زباله، حل مشکل آلودگی هوا، نوسازی بافت‌های فرسوده و... نیست، اهمیت این شهر به خانه یا خیابان‌هایش نبوده بلکه اهمیت آن به افرادی است که در این شهر ساکن شده و زندگی می‌کنند. این مهم متأسفانه مورد غفلت بسیاری قرار گرفته و از این منظر چالش‌هایی را به‌وجود آورده است.

دکتر قالیباف با تأکید بر عزم شهرداری به رویکرد محله محوری، تصریح کرد: در حال حاضر ما 2 مشکل بزرگ در تهران داریم که کار را در حوزه ورزش سخت کرده است؛ نخست آنکه مردم، زمان کافی برای این امر ندارند و دیگر آنکه امکانات به اندازه لازم وجود ندارد. وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگرچه با تلاش‌های همکاران من، مشکلات ناشی از فقدان امکانات تا حدود بسیار زیادی برطرف شده اما گرفتاری‌های روزانه و سختی‌های معیشت اجتماعی فرصت لازم را برای ورزش کردن به مردم نمی‌دهد.

شهردار تهران تأکید کرد: ما در پی ورزش قهرمانی نیستیم اما معتقدیم فراهم کردن فرصت مناسب برای ورزش عمومی و همگانی کشور به استحکام ورزش قهرمانی می‌انجامد. وی در ادامه از لزوم توجه ویژه به ورزش بانوان سخن گفت و افزود: رعایت حدود عرفی و قواعد شرعی اجازه فعالیت بانوان در هر مکانی را نمی‌دهد؛ لذا ما موظفیم فضاهای لازم برای این امر را پدید آوریم. قالیباف سلامت خانواده و جامعه را در گرو سلامت بانوان خواند و افزود: بانوان و به‌خصوص مادران محورهای اصلی خانواده‌اند و سلامت هر خانه‌ای به سلامت این گروه بستگی دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات درخور توجهی در بخش افزایش زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان صورت گرفته است، تصریح کرد: ما معتقدیم هنوز عقب‌افتادگی‌ها جبران نشده است. وی اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی اساسی و جدی در امر ورزش باشیم چراکه به تعبیر مقام معظم رهبری امر به ورزش امر به معروف است. نخستین گردهمایی بزرگ مسئولان خانه‌های ورزش محله‌های شهر تهران پنجشنبه گذشته در مجموعه قمر بنی‌هاشم(ع) برگزار شد.

حاج آقامیر رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز هدف از برگزاری این گردهمایی بزرگ را تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای توسعه ورزش همگانی جهت دستیابی به نشاط، شادابی و تحول در کارآمدی نظام خواند و افزود: سازمان ورزش این افتخار را داشته که با افزایش 500 درصدی برنامه‌های ورزشی محله‌ها، اقشار مختلف جامعه را به سمت ورزش همگانی سوق دهد. وی با بیان اینکه اداره ورزش محله‌ها با رویکرد داوطلبانه، زمینه مشارکت هر چه بیشتر در این عرصه را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: حضور و مشارکت حدود نیم میلیون جمعیت جوان و تأثیرگذار اجتماعی در عرصه فعالیت‌های ورزشی، آینده‌ای امیدبخش را نوید می‌دهد.

کد خبر 154680
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز