با جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و پیوستن او به باشگاه الغرافه قطر، این روزها مسئولان این باشگاه در اندیشه تقویت تیم خود برای حضور در نیم فصل دوم لیگ یازدهم هستند.

فوتبال

با توجه به کاهش سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، استقلال علاوه بر حضور پرقدرت در لیگ برتر نگاه جدی هم به قهرمانی جام حذفی دارد. مدیرعامل استقلال خبر می‌دهد که در چنین شرایطی او و کادرفنی تمایلی به جدایی فرهاد مجیدی نداشته‌اند. علی فتح‌الله‌زاده تاکید می‌کند:

«در واقع مجیدی با مطرح کردن مشکلات دخترش دست من را زیر سنگ گذاشت وگرنه موافق جدایی او نبودم. البته مجیدی تاکنون خدمات زیادی به تیم استقلال کرده است و ما نیز به نوعی آن را در این موضوع جبران کردیم. من حتی برخلاف روال مدیریتی خود به مجیدی پیشنهاد دادم که از او به‌صورت پروازی و فقط در بازی‌های تیم استقلال استفاده کرده و مجیدی در امارات و در کنار دخترش به‌طور شخصی تمرین کند.»

تلاش مسئولان باشگاه برای نگه‌داشتن مجیدی نتیجه نداد تا با قطعی شدن جدایی این بازیکن، این باشگاه بلافاصله درصدد جذب محمدرضا خلعتبری بربیاید. ظاهرا مجیدی در تیم الغرافه جانشین خلعتبری شده و حتی یکی از معاونان باشگاه استقلال با خلعتبری برای حضور در این تیم تماس گرفته است. مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره می‌گوید: «می‌دانیم خلعتبری با الغرافه قرارداد 2 ساله دارد اما اگر این بازیکن بخواهد به فوتبال ایران بازگردد حاضریم او را بگیریم.» محمدرضا خلعتبری اما از احتمال جدایی‌اش از باشگاه الغرافه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. او می‌گوید:

«تا این لحظه درخصوص جدایی از تیم قطری هیچ‌گونه تماسی از سوی باشگاه با من و مدیر برنامه‌هایم گرفته نشده است. اگر خبر سایت باشگاه الغرافه صحت داشته و فرهاد مجیدی به جای من به این تیم آمده باشد، بازیکنی نیستم که بدون تیم بمانم، چراکه پیشنهادهای خوبی از باشگاه‌های ایرانی و حتی 2 باشگاه خارجی دارم.»

خلعتبری اضافه می‌کند: «مجیدی با باشگاه الغرافه قرارداد بسته و من برای او در این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. در حال حاضر با توجه به قوانین لیگ قطر هر باشگاه نمی‌تواند بیش از 4 بازیکن خارجی (3غیرآسیایی و یک آسیایی) داشته باشد.» ظاهرا به غیر از استقلال، تیم پرسپولیس نیز برای جذب این بازیکن تمایل نشان داده ولی مسئولان این باشگاه تاکنون در این باره صحبت نکرده‌اند. البته خلعتبری هم اشاره‌ای به باشگاه خاصی نمی‌کند و معتقد است: «تابع تصمیم باشگاه الغرافه هستم.»

همچنین رضا عنایتی، دیگر مهاجم ایرانی است که مسئولان این باشگاه برای جذب او تلاش می‌کنند. عنایتی که سابقه بازی در استقلال را دارد، تمایل زیادی به حضور دوباره در جمع آبی‌پوشان دارد و مدیرعامل باشگاه صبای قم هنوز رضایت‌نامه‌ این بازیکن را صادر نکرده است.

2 بازیکن خارجی

«ساموئل از لحاظ بدنی شرایط خوبی دارد و باید در تمرینات کار با توپ هم شرایط او را بررسی کنیم.» ساموئل، بازیکن ترینیداد و توباگویی این روزها در تمرینات استقلال حضور دارد و هنوز این باشگاه تصمیم خاصی درباره این بازیکن نگرفته است. بهتاش فریبا با بیان جمله بالا ادامه می‌دهد: «ساموئل سابقه حضور در لیگ انگلیس و بولتون را دارد و از روز گذشته در تمرینات ما حضور پیدا کرده است. البته به‌دلیل اینکه فعلا کارهای هوازی و کار با وزنه را انجام می‌دهیم، نتوانسته‌ایم عملکرد او را در کارهای فنی بررسی کنیم.» از دیروز برنامه کار با توپ این بازیکن شروع شد تا ساموئل که از لحاظ بدنی مورد تایید کادرفنی قرار گرفته، استعداد خود را در بازی فوتبال هم نشان دهد. طبق گفته بهتاش فریبا، دیشب نیز یک مهاجم ارمنستانی وارد تهران شده است.

او اضافه می‌کند: «هنوز نمی‌توانم درباره این بازیکن نظر خاصی انجام بدهم. باید وضعیت او را بررسی کنیم و ببینیم چگونه است. واقعیت این است که در نیم‌فصل دوم خیلی کار سختی داریم و بازی‌هایی پیش‌روی تیم ماست که حکم مرگ و زندگی را دارند؛ بازی جام حذفی، پلی‌آف لیگ قهرمانان و بازی با سپاهان که بسیار سخت است. برای همین باید خودمان را کاملا آماده کنیم.» در همین حال روز گذشته دو مهاجم هلندی و صرب به طور آزمایشی در تمرین استقلال شرکت کردند.

بازگشت عمران‌زاده

حنیف عمران‌زاده که با تصمیم مدیرعامل باشگاه استقلال از حضور در تمرینات این تیم منع شده بود، دوباره توانست به تمرینات بازگردد. مدافع استقلال درباره اخراج موقت خود می‌گوید: «در یکی از تمرینات مقداری کسالت داشتم اما بر حسب وظیفه و از آنجا که باید در تمرین شرکت می‌کردم به ورزشگاه دستگردی رفتم.

البته به بهتاش فریبا گفتم کسالت دارم اما از آنجا که آقای فتح‌الله‌زاده در تمرین حضور داشت نمی‌دانست که با این مشکل مواجه هستم و به همین علت از من خواست تمرین نکنم.» او اضافه می‌کند: «با فتح‌الله‌زاده به‌صورت تلفنی صحبت کردم و سوءتفاهم‌ها برطرف شد. ایشان اعلام کرد که با قدرت در تمرین حاضر شوم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

کد خبر 154658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز