همشهری آنلاین: رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت در تمام زمینه‌ها از کاهش خسارات و کنترل ترافیک در جاده‌های کشور حمایت می‌کند، اظهار امیدواری کرد با ارتقای سطح کنترل جاده‌ها و آموزش و آگاهی عمومی هیچ کس در ایران از حوادث رانندگی آسیب نبیند.

احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد صبح پنجشنبه پس از افتتاح مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با حضور در استودیوی برنامه راهور که به طور زنده از شبکه خبر پخش می شد ضمن تبریک بهره برداری از این مرکز به پلیس راهور، راهداران و نیروی های امدادی و تمام کسانی که دلشان برای اعتلای کشور و آرامش و آسایش ملت ایران می تپد، گفت : حوادث ترافیکی در کل برای مردم و جامعه نوعی خسارت به شمار می رود و تلاش برای کاهش این خسارات وظیفه ای عمومی است که همه باید در جهت رفع آن بسیج شویم.

رییس‌جمهور تصریح کرد: خسارات انسانی در حوادث خساراتی غیر قابل جبران هستند که نسل های متمادی را تحت تاثیر قرار داده و با هیچ خسارت دیگری قابل مقایسه نیست .

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد : شبکه جاده ای که بیشترین تلفات را می دهد که در همین راستا کنترل جاده ها بالاترین خدمت به حمل و نقل و مردم است .

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در سال 83 و 84 در حوادث جاده ای 27 تا 28 هزار تلفات وجود داشت و در حال حاضر این میزان، کاهش چشمگیری داشته و این در حالی است که تردد در جاده ها دو برابر و تعداد وسایل نقلیه به حدود 14 میلیون خودرو رسیده است .

رییس‌جمهور گفت : نگاه های متفاوتی برای کنترل خسارات جاده ای وجود دارد و در این راستا برخی الویت را به توسعه جاده و شبکه های راه می دهند البته این کار هم لازم است و در حال انجام می باشد اما روشی نیست که به سرعت پاسخگو باشد .
دکتر احمدی‌نژاد افزود : برای کنترل خسارات جاده ها باید به عامل اصلی حوادث توجه داشت. عامل اصلی حوادث در تمام دنیا از جمله ایران نیروی انسانی است که اگر آموزش دیده و کنترل شود و نحوه استفاده از خودرو و شبکه راه را بیاموزد و به آن عمل کند خسارات جاده ای به سرعت کاهش خواهد یافت .

رییس‌جمهور گفت: تلاش کارخانجات خودروسازی برای تطبیق محصولات خود با استاندارد و آموزش هایی که در مدارس و دانشگاه ها و شبکه رسانه ای به انجام رسید و نیز حضور قدرتمند پلیس برای کنترل رفتار رانندگی و تلاش راهداران برای اصلاح نقاط حادثه خیز کمک بسیاری در کاهش و کنترل حوادث داشت.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد : بیش از 2 هزار نفر در 8 ماه اخیر در تلفات جاده ای کشته شده اند که این تبعات اجتماعی و عاطفی گسترده ای دارد و تمام تلاش ها باید در راستای کاهش این تلفات باشد که افتتاح این شبکه یک گام رو به جلو در این راستا است .
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه تنها 4 درصد از مجموعه عظیم رانندگان در کشور میل به تخلف دارند و مشکلاتی را ایجاد می کنند، گفت : هم اکنون بیش از 14 میلیون خودرو در کشور در حال تردد است که قربانی تخلفات دیگران می شوند که باید آن عده ای که تخلف می کنند با قدرت کنترل شوند و امیدوارم به روزی برسیم که میزان تخلفات در حداقل خود قرار گرفته باشد .
دکتر احمدی‌نژاد گفت : هدف از ایجاد این مرکز اصلاح وضعیت ترافیک ، افزایش ایمنی و خدمت رسانی به مردم و سلامت مردم است که خوشبختانه همه دستگاه های ذیربط در این خصوص به طور هماهنگ عمل می کنند .

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه تجهیزات، کمک بسیار زیادی در کاهش تخلفات منجر به حوادث دارد ، اظهار داشت : در حقیقت با افتتاح این مرکز چشم پلیس ، راهداران و عوامل کنترل در تمام جاده ها حضور داشته و می تواند برخورد مناسب را داشته باشد که امیدوارم این سیستم هر چه زودتر به تمام جاده های کشور گسترش یابد.
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد : نیروهای راهور ، راهدار و امداد سرمایه های کشور هستند و نباید در سختی قرار بگیرند.

کد خبر 154598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز