چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک ژنرال بازنشسته مصری می‌گوید، معترضانی که هدف حمله پلیس قرار گرفتند، بزهکارانی هستند که لیاقت آن‌ها انداخته شدن در کوره‌های هیتلر است.

مصر

به گزارش پرس تی وی، ژنرال عبدالمنعم کاتو، یکی از مشاوران اداره روابط عمومی ارتش مصر این اظهارات را در گفت‌وگو با روزنامه مصری الشروق بر زبان آورد.

این اظهارات که یادآور اقدامات حزب نازی آلمان است، تنها ساعاتی قبل از ادعای حاکمان نظامی مصر مبنی بر خنثی کردن توطئه‌برای به آتش کشیدن ساختمان پارلمان این کشور، بیان شدند.

فعالان و سیاستمداران مصری به شدت اظهارات ژنرال بازنشسته مصری را مورد انتقاد قرار دادند.

محمد البرادعی یکی از گزینه‌های ریاست جمهوری مصر، در وب­سایت توییتر در واکنش به این اظهارات گفت، این ژنرال بازنشسته ذهنی آشفته و جنایتکار دارد.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در قاهره نیز ضمن محکوم کردن اظهارات ژنرال کاتو، وی را مقامی خواند که در بیان افکار نازی مآبانه خود تردید نمی‌کند.

این شبکه همچنین اعلام کرد، اظهارات این ژنرال باعث ایجاد نفرت شده و تاییدی است بر اعمال خشونت علیه شهروندانی که وی با آن‌ها مخالف است.

بر پایه گزارش وزارت بهداشت مصر، خشونت ارتش مصر علیه معترضان در طول چهار روز گذشته دست کم ۱۴ کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است.

تظاهرکنندگان مصری خواستار این هستند که حاکمان نظامی مصر هر چه سریع‌تر بعد از گذشت تقریبا یک سال از انقلاب این کشور که سرنگونی رژیم حسنی مبارک را در پی داشت، قدرت را به یک دولت غیرنظامی تفویض کنند.

 

کد خبر 154529
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز