گروه شهری: نخستین نمایشگاه فرهنگی هنری خیمه خورشید که به مناسبت ماه محرم برپا شده‌است، همچنان با استقبال مردم روبه‌روست.

khaimeh

البته در کنار مردم، مسئولان بسیاری نیز در روزهای جاری از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند. در همین ارتباط پنجشنبه گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری از این نمایشگاه بازدید کرد. وی با بیان اینکه کربلا یک دانشگاه است، تصریح کرد: نمایشگاه خیمه خورشید شروع یک کار جدید است؛ البته داستان کربلا به قدری عمیق و وسیع است که هر چه در این راستا کوشش شود، همانند یک دریای بی‌انتهاست؛ ساحلی ندارد و هر کسی با فکر و زبان خود با این واقعه همراه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی استقبال از نمایشگاه را مناسب دانست و تاکید کرد: این نمایشگاه خدمت بزرگی در راستای آشنایی عینی جوانان با نهضت عاشوراست. امیدوارم امام حسین (ع) پاداش برگزارکنندگان و دست‌اندرکارانی را که واقعا زحمت کشیدند و 5 ماه برای برپایی آن تلاش کردند، عطا کند و یقینا خود حضرت دست‌شان را خواهد گرفت.

شیرازه خیمه خورشید، عشق است

همچنین مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در بازدیدی که از نخستین نمایشگاه فرهنگی هنری عاشورا، (خیمه خورشید) داشت، شیرازه شکل‌گیری این نمایشگاه را عشق و ایمان دانست.رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه خیمه خورشید گفت: قاعدتا نظردادن درباره چنین آثاری ساده نیست اما در کل باید بگویم که کار بسیار بسیار سخت و مشکلی است که کسی بتواند یکی از حماسی‌ترین و زیباترین صحنه‌های تاریخ را که نمی‌توان در طول تاریخ نظیری برای آن پیدا کرد، به تجسم بکشد و آن‌را در مقابل انسان‌ها بگذارد تا به نظاره بنشینند.

وی همچنین گفت: ما در کربلا نبوده‌ایم و آنچه خوانده‌ایم و یا شنیده‌ایم از دیگران بوده ولی دفاع مقدس را دیده‌ایم و هرچه که می‌خواهیم از آن بازگو کنیم، آنچنان که شایسته است نمی‌توانیم. یعنی زیباترین زبان‌ها و زیباترین هنرها را هم که به‌کار می‌گیریم باز هم آن شب حمله و آن شوق و ذوق حمله و آن تقوایی که در اینجا نیز بر آن تاکید شد را متأسفانه نمی‌توانیم به هیچ طریقی بیان بکنیم.

همچنین معاون وزیر ورزش و جوانان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرعامل خبرگزاری مهر، معاون صندوق توسعه ملی، مشاور شهردار تهران در امور بانوان، مدیر پروژه باغ کتاب شهرداری تهران، هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهرداران مناطق مختلف تهران از نخستین نمایشگاه فرهنگی هنری خیمه خورشید بازدید کردند.

کد خبر 153977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز