گروه شهری: چهارمین جشنواره «نوآوری و پژوهش در حوزه مدیریت شهری» در آستانه فرارسیدن هفته پژوهش، در برج میلاد برگزار می‌شود.

مدیریت شهری

سید محمد مجابی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره نوآوری و پژوهش در حوزه مدیریت شهری با بیان این مطلب گفت: در برگزاری این جشنواره به مباحث مهم و پیچیده مدیریت شهری - از حوزه مسائل زیرساختی تا نحوه خدمات رسانی، مدیریت‌های مختلف بحران و غیره - توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد پژوهش‌ها و تحقیقات صورت‌گرفته باید در مسیر دستیابی به توسعه پایدار باشد، افزود: در حوزه مسائل شهری با توجه به مباحث مختلفی که وجود دارد باید همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه میزان مشارکت شهروندان در فعالیت‌های شهری بسیار حائز اهمیت است.

مجابی خاطر نشان کرد: آنچه مهم است نگاه علم محورانه‌ای است که باید در این زمینه وجود داشته باشد تا رویکردها به جای آنکه سلیقه‌ای باشد علمی انجام شود.

وی با اشاره به توجه شهرداری تهران به مطالعه و پژوهش تصریح کرد: در ابلاغ شهردار تهران در سال 86 بر فعالیت‌های علم محور تاکید شد.  هرچند که دستیابی به این مهم زمانبر است اما حرکت و جهت‌گیری آن از اهمیت بسیاری برخوردار است که در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی به این موضوع توجه جدی شده است.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران افزود: در نخستین جشنواره نوآوری و پژوهش 610 اثر، در دومین جشنواره 6132 اثر، در سومین جشنواره 1923 اثر و برای جشنواره چهام نیز 2868 اثر دریافت شده است که دریافت بیش از 10 هزار اثر در 4 جشنواره، نشان‌دهنده استقبال از این موضوع است.

وی با اشاره به 10 محور این جشنواره خاطر نشان کرد: در این جشنواره از برگزیدگان تجلیل خواهد شد، همچنین در این جشنواره برای برنامه اسکان بشر سازمان ملل نیز اطلاع‌رسانی شده که از 3 اثر توسط این سازمان تجلیل خواهد شد و یک اثر نیز توسط این سازمان منتشر می‌شود.

کد خبر 153411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز