گروه شهری: کار ساخت سینمای فرانمای ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی در حوزه سینمای کشور طی روزهای گذشته فعال شد و سرعت گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در بازدید از پروژه سینمای ای‌مکس (فرانمای ایران) گفت: پایتخت بزرگ‌ترین کشورهای دنیا به این تکنولوژی سینمایی مجهز هستند.

سیدمحمد هادی ایازی ادامه داد: در کنار این سینما یک مرکز تجاری، تفریحی و فرهنگی طراحی شده و شامل مرکز IT، شهربازی مسقف، کتابخانه و کتابفروشی، کارگاه‌های آموزشی، مهدکودک، سالن‌های ورزشی توپی و آبی، سالن‌های تفریحات سالم، فضاهای فرهنگی، 2 سالن پذیرایی و پارکینگ خواهد بود. سالن‌های این سینما از تکنولوژی خاصی بهره‌می‌برد که در حال حاضر این تکنولوژی در سینماهای اکثر شهرهای مهم دنیا از جمله استانبول، پاریس، تورنتو و شانگهای وجود دارد.

ایازی ضمن ابراز رضایت از روند اجرای این پروژه سینمایی در 3 ماه گذشته گفت: پروژه بزرگ فرهنگی سینمایی سه بعدی در زمینی به مساحت 12580 متر مربع و زیر بنای 115 هزار متر مربع در منطقه 2 در دست ساخت است.

وی افزود: این سینما ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد و دارای سالن‌های سینمای سه بعدی است ولی نیازی به پرده‌های سه بعدی ندارد چون ساختمان از ویژگی خاصی برخوردار است.

سینمای فرانمای ایران در شمال بزرگراه یادگار امام و روبه‌روی دره فرحزاد ساخته می‌شود.

کد خبر 153869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز