مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران همزمان با هفته پژوهش و برگزاری چهارمین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری با حضور در شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش و اقدامات انجام‌شده در این مرکز پرداخت.

عسکری آزاد ابتدای جلسه اظهار کرد: از سال 86 تا 89 در‌مجموع 700 پروژه مورد بررسی قرار گرفته که به تفکیک بیشترین پروژه‌ها از نظر تعداد مربوط به مباحث اجتماعی فرهنگی و از نظر صرف هزینه مربوط به طرح‌های حمل‌ونقل شهری بوده است؛ به‌طور کلی روند رشد هزینه‌ها از سال 88 به بعد کاهنده بوده و این سیاست در جهت تعدیل هزینه‌ها به انجام رسیده است. وی ادامه داد: عملکرد شهرداری در اجرای تبصره‌های سال 90 با تدوین راهبردهای اصلی، تدوین نظام اجرایی، ارائه گزارش برنامه عملیاتی عمرانی منطبق با پروژه‌ها، ارائه گزارش‌ها و برگزاری نشست‌ها دیده شده است.

عسکری آزاد افزود: مهم‌ترین راهبردهایی که از این تبصره برداشت شده و مورد تاکید قرار گرفته است، تمرکز بر مطالعات کاربردی برای پاسخگویی به مسائل مهم شهرداری، تاکید به‌وجود کاربست عملیاتی برای پروژه‌های مطالعاتی، اولویت‌بندی پروژه‌های مطالعاتی براساس معیارهای اثربخشی و افزایش کارایی و انجام پروژه‌های مطالعاتی در چارچوب فرایند مورد نظر است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران از انعقاد 10تفاهمنامه همکاری با دانشگاه‌های مطرح شهر تهران خبر داد و گفت: در این خصوص اقدامات لازم به عمل آمده تا پروژه‌های پژوهشی به شکل دقیق و کاملا منطبق با خواست شورا در جهت پیشرفت پروژه‌های شهری به انجام رسد.

کد خبر 154683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز