جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه بورس: بانک پارسیان به‌همراه 2 شرکت خودرویی سایپا و ایران‌خودرو عنوان پرطرفدارترین سهام بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون را از آن خود کردند.

آخرین اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد از ابتدای سال‌جاری تاکنون 45 هزار نفر اقدام به خرید سهام بانک پارسیان کرده‌اند به این ترتیب این بانک به‌لحاظ بیشترین تعداد خریدار در رتبه اول بورس ایستاد و عنوان پرطرفدارترین سهام بورس را از آن خود کرد.

پس از بانک پارسیان شرکت سایپا با 33 هزار و 692 خریدار در رتبه دوم بورس جای گرفت و پس از سایپا شرکت ایران خودرو با 33 هزار و 507 خریدار عنوان سوم جدول بیشترین تعداد خریداران سهام را از آن خود کرد.

از دیگر شرکت‌های پرطرفدار از ابتدای سال‌جاری تاکنون می‌توان به شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، چادرملو، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و تراکتورسازی ایران اشاره کرد.

در این مدت 30 هزار نفر اقدام به خرید شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کردند همچنین 19 هزار و 378 نفر نیز سهام شرکت چادرملو را خریداری کردند.

سهام دیگر شرکت‌های معدنی نیز در این مدت با اقبال بازار مواجه بود به‌طوری‌که شرکت ملی سرب و روی ایران، کالسیمین، فرآوری مواد معدنی و گل‌گهر نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون به‌ترتیب 12، 9، 5/7 و 7 هزار خریدار داشتند.

شرکت‌های لوازم خانگی پارس، پمپ‌سازی ایران و سیمان هگمتان نیز عنوان کم‌فروغ‌ترین سهام بازار سهام در این مدت را از آن خود کردند. از ابتدای امسال تاکنون لوازم خانگی پارس و پمپ‌سازی ایران تنها 12خریدار و سیمان همگتان تنها 10 خریدار داشتند.

حجم معاملات

آخرین اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری سپه بیشترین حجم معاملات بورس تهران را از ابتدای سال‌جاری تاکنون از آن خود کرده است به‌طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار و 406 سهامدار 846 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سپه را خریداری کردند. پس از سرمایه‌گذاری سپه شرکت سایپا در جایگاه دوم ایستاد، سهامداران در این مدت 546 میلیون و 740 هزار سهم سایپا را خریداری کردند.

شرکت‌های بین‌المللی توسعه ساختمان، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، چادرملو و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که‌از حجم معاملات بالایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون برخوردار بودند.

سهامداران بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون 501 میلیون سهم بین‌المللی توسعه ساختمان و 397 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات را به سبد دارایی‌های خود اضافه کردند.

این گزارش حاکیست از ابتدای سال‌جاری تاکنون 644 هزار و 646 نفر اقدام به خرید سهام درتالارهای بورس کرده‌اند و در این مدت 11 میلیارد و 124 میلیون سهم را دادوستد کرده‌اند.

گران‌ترین سهام بازار

براساس این گزارش، در حال حاضر شرکت «باما» گران‌ترین سهام در بازار سهام کشور محسوب می‌شود، قیمت هر سهم این شرکت در حال حاضر 70 هزار و 871 ریال است، پس از باما شرکت فرآوری مواد معدنی ایران با قیمت 63 هزار و 208 ریال  گران‌ترین سهم بورس تهران محسوب می‌شود.

 سیمان قاین نیز با قیمت 57 هزار و 551 ریال رتبه سوم گران‌ترین سهم بازار را از آن خود کرده است. از دیگر سهام گران‌قیمت بازار می‌توان به کالسیمین با نرخ 34 هزار و 309 ریال، گل‌گهر 30 هزار و 916 ریال، مواد اولیه داروپخش با 28 هزار و598 ریال و داروسازی زهراوی به قیمت 25 هزار و 312 ریال اشاره کرد.

کد خبر 15383

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز