استقلال تهران صدرنشین لیگ برتر در هفته شانزدهم میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود.

فوتبال

آبی‌های تهران که با شکست‌دادن پرسپولیس در جام حذفی ثابت کردند آماده‌ترین تیم ایران هستند، حالا در لیگ هم به ادامه روند صعودی خود فکر می‌کنند و شکست دادن صنعت نفت می‌تواند گام‌های استقلال را به سمت قهرمانی سریع‌تر کند.

این تیم درصورت پیروزی در بازی، فاصله امتیازهایش با نفت تهران را به 6 خواهد رساند و با تراکتور و صبا هم 8 امتیاز فاصله خواهد گرفت. البته آبی‌پوشان حتی درصورت تساوی در این بازی هم 34 امتیازی می‌شوند و قهرمانی خود در نیم‌فصل را قطعی خواهند کرد.

استقلال در بازی سه شنبه مهدی امیرآبادی و مجتبی جباری را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت ولی خسرو حیدری و میلاد میداوودی که مشکل آسیب‌دیدگی داشتند، در فهرست 18 نفره قرار گرفتند. البته حیدری و میداوودی در ترکیب ثابت قرار نخواهند گرفت و علی حمودی در دفاع راست بازی خواهد کرد. در ضمن اسماعیل شریفات هم جایگزین میداوودی خواهد شد.

league

استقلال تقریبا با همان ترکیبی که مقابل پرسپولیس به میدان رفت، بازی خواهد کرد ولی در غیاب جباری به احتمال فراوان فریدون زندی یا محسن یوسفی جای او بازی خواهند کرد. نکته جالب در این بازی رویارویی فونیکه‌سی آقای گل لیگ برتر با خط دفاعی استقلال است که در لیگ برتر همراه با سپاهان کمترین گل خورده را دارد.

نفت تیم خوبی است

مظلومی در آستانه بازی با صنعت نفت می‌گوید: «برای حریف ارزش خاصی قائلم و خودم اهل آبادان هستم. نفت تیم خوبی است که خارج از خانه نتایج خوبی گرفته است. حتی نفت تهران را در تهران شکست داد و بازی‌های قابل‌قبولی ارائه داده ولی ما چند مصدوم داریم و دو سه بازیکن هم خسته هستند و از من تقاضا کردند بازی نکنند. از هواداران می‌خواهم در این مسابقه تیم‌ را تنها نگذارند، اگر ما پیروز شویم قهرمان نیم فصل می‌شویم؛ هرچند به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند.»

او در مورد اینکه برابر نفت آبادان تاکنون یک برد و 2شکست داشته، تاکید می‌کند: «اگر منظورتان تیم‌های دیگر است بحثی نیست اما من در استقلال یک بار در خانه نفت شکست خوردم و در تهران این تیم را با 6 گل شکست دادیم.» مظلومی در پاسخ به این سؤال که آیا با تفکرات سرمربی جدید نفت آبادان آشنایی دارید، می‌گوید: «متأسفانه با ایده و افکار او آشنایی ندارم و نمی‌دانم تیمش با چه روشی بازی خواهد کرد. به همین دلیل یک نیمه را از دست خواهیم داد اما می‌دانم مربی خوب و نامداری است. هر چند او نمی‌تواند یک هفته‌ای تاثیر زیادی در تیم گذاشته باشد اما حضورش به بازیکنان این تیم انگیزه زیادی خواهد داد.»

اولین تجربه کاستا

خوزه آلبرتو کاستا، سرمربی پرتغالی صنعت نفت برای نخستین بار روی نیمکت این تیم خواهد نشست. او مربیگری را از سال 1989 با حضور در کادر فنی تیم ملی پرتغال شروع کرد و یک سال بعد مربی آکادمیکای کشورش بود. سرمربیگری تیم زیر 21 ساله‌های پرتغال از 1991 تا 1992، مربیگری در تیم ملی امارات در سال 1999 و حضور دوباره در کادر فنی تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2010 دیگر تجربه‌های ملی کاستا است.

او در رده باشگاهی هم در اسپورتینگ لیسبون، مترو استارز، ناگویا گرامپوس ژاپن و آکادمیکای پرتغال مربیگری را تجربه کرده و سرمربیگری در تیم فامالیکائو، ویزلا، وارزیم و چاوز پرتغال را در کارنامه دارد. مدیریت فنی آکادمی فوتبال کالیفرنیا در سال 2004 و مدیریت فنی منچستر یونایتد برای 2سال هم از دیگر سوابق این مربی پرتغالی است. کاستا همکاری با کارلوس کی‌روش را در زمان حضورش در تیم‌های ملی پرتغال، اسپورتینگ، مترواستارز، ناگویا گرامپوس، تیم ملی امارات و منچستر یونایتد تجربه کرده است.

کاستا در آستانه این بازی می‌گوید:«برای مبارزه آماده‌ام. 5جلسه با تیم تمرین کرده‌ام و می‌دانم باید با بهترین تیم ایران بازی کنیم. می‌دانم حریف ملی‌پوشان زیادی دارد اما به بازیکنانم گفتم از استقلال نترسید. البته اگر انتخاب با من بود ترجیح می‌دادم با تیمی ضعیف‌تر از استقلال بازی کنم تا زمان بیشتری برای کار با تیم داشته باشم.»

او در مورد اینکه چرا همراه کی‌روش برای مربیگری به تیم ملی ایران نیامد، تاکید می‌کند:«من و کی‌روش سال‌هاست رابطه حرفه‌ای و خوبی داریم؛ هر چند در این مدت تنها هم کار کرده‌ام. می‌خواستم یک انتخاب دیگر داشته باشم و در دنیای حرفه‌ای از کی‌روش جدا شدم تا مستقل کار کنم. شاید دوباره روزی با همدیگر کار کردیم.»

کد خبر 153641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز