کارلوس کی‌روش بعد از اینکه تهران را ترک کرد، شایعه سفر بدون بازگشتش قوت گرفت و پس از آنکه مسئولان فدراسیون فوتبال این خبر را تکذیب کردند، مصاحبه‎ای از مرد پرتغالی روی سایت فدراسیون قرار گرفت که ظاهرا قبل از سفرش انجام شده است‌.

کی روش

کارلوس کی‌روش می‌گوید: «بسیار مهم است که خانواده فوتبال ایران این موضوع را درک کنند که این صعود تنها نقطه آغاز کار ما بود و اگر من برخی خواسته‌ها را دارم، برای این است که فکر می‌کنم حالا باید بیشتر کار کنیم. البته این کار کردن باید با وظیفه‌شناسی و تعهد بالاتر توأم باشد. من معتقدم ما پیشرفت کرده‌ایم اما در زمان حاضر این برای فوتبال ایران کافی نیست. من می‌خواهم این پیام روشن را به هواداران فوتبال ایران بدهم که هنوز زمینه‌های فراوانی چه در داخل زمین و چه خارج از آن وجود دارد که ما باید هرچه زودتر در آنها کار و پیشرفت کنیم.»

سرمربی تیم ملی قبل از آخرین مسابقه تیم ملی در دور مقدماتی جام جهانی نسبت به وضعیت تیم ملی ابراز نگرانی کرد و گفته شد که کی‌روش با نارضایتی تهران را ترک کرده است.

او در ادامه با امیدواری از برنامه‌های خود می‌گوید: «تصمیم کوتاه‌مدت ما این است که یک برنامه‌ریزی خوب درجهت ایجاد تمامی شرایط برای حمایت از بازیکنان و آماده‌سازی‌ تیم داشته باشیم. ما اکنون برنامه فشرده‌ای پیش رو داریم و باید خیلی متفاوت عمل کنیم. ما نیاز داریم از تمام منابع و پتانسیل موجود درجهت ایجاد فرصت برای بازیکنان‌مان به‌منظور انجام تمرین و دیدارهای بین‌المللی بیشتر استفاده کنیم تا به موفقیت برسیم.»

او اضافه می‌کند: «جام جهانی برزیل برای ایران از ماه ژوئن (خرداد 91) آغاز می‌شود و بدون موفقیت در این ماه فردایی وجود نخواهد داشت. من به تمام همکارانم در باشگاه‌ها، مسئولان، هواداران فوتبال و خلاصه هرکسی که درگیر این موضوع است، تاکید می‌کنم که کار اصلی ما برای صعود به جام جهانی در این ماه است زیرا طی 10 روز 3 بازی خواهیم داشت و به همین جهت برای ما رفتن یا نرفتن به جام جهانی با کسب یا از دست دادن 9 امتیاز این 3 دیدار بسیار تعیین‌کننده است. اطمینان دارم که همه دست‌اندرکاران فوتبال این دیدگاه من را درک خواهند کرد و ما بازهم نیاز داریم تا برای آماده‌سازی تیم جهت این 3 دیدار مهم دست در دست هم بگذاریم. البته احتمال دارد ژاپن، کره یا استرالیا برای این مرحله برنامه یا دیدگاه دیگری داشته باشند اما آنچه ما باید انجام دهیم، این است: کار، کار و کار. این پیام من است.»

کی‌روش ادامه می‌دهد: «برخی وقتی یک بازی یا یک مرحله را می‌برند ارضا می‌شوند. ما به آنها احترام می‌گذاریم اما ما اینگونه نیستیم. من، مردم، بازیکنان و مسئولان همیشه به فکر پیروزی‌های بیشتر هستیم. من و بازیکنان تیم ایران همکارانی را می‌خواهیم که جاه‌طلبی، بلندهمتی، مسئولیت‌پذیری و خواسته‌های بزرگ و تفکر همیشه بردن و بهتر شدن داشته باشند.»

کارلوس کی‌روش در شرایطی به آینده امیدوار است که بعد از سفر تیم ملی به بحرین و اندونزی به این نتیجه رسید که عباس ترابیان را کنار بگذارد.

گفته می‌شود کی‌روش از دست سرپرست تیم ملی ناراضی بوده و به همین دلیل ترابیان از تیم ملی کنار گذاشته شد.

مرد پرتغالی می‌گوید: «بخشی از جلسه با کفاشیان درباره تمام کارهایی بود که تاکنون انجام شده و تصمیم ترابیان هم در این بخش مطرح شد. از نظر من کمک‌های ایشان از زمان ورود من به تیم ملی فوق‌العاده بوده و همه باید به تصمیم ایشان احترام بگذارند. آنچه مسلم است اینکه از نظر حرفه‌ای، پس از این تصمیم، وی دیگر به‌طور مستقیم درگیر مسائل تیم ملی بزرگسالان نخواهد بود اما اطمینان دارم با توجه به شناختی که از شخصیت او دارم، هر زمان که لازم باشد از حمایت‌شان به‌عنوان عضوی از جامعه فوتبال ایران برخوردار خواهیم بود و به سهم خودم از زحمات آقای ترابیان قدردانی کرده و او را همچنان یکی از دوستان خوب خود در فوتبال ایران می‌دانم.»

کد خبر 151665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز