سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین بازی از مرحله اول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، عصر روز گذشته با نتیجه 4 بر یک اندونزی را شکست داد.

فوتبال

ایران در حالی در جاکارتا صاحب این پیروزی شد که در بازی قبلی مقابل بحرین به تساوی یک‌بریک رسیده بود ولی شاگردان کارلوس کی‌روش نمایش خوبی در این دیدار داشتند و درنهایت حریف نه‌چندان پرقدرت خود را شکست دادند. این بازی در حالی آغاز شد که قبل از شروع مسابقه باران شدیدی در جاکارتا بارید و کیفیت زمین چمن نامناسب بود. از طرفی، نسبت به بازی بحرین 3 تغییر در ترکیب اصلی ایجاد شده بود که میلاد میداوودی و محمد قاضی جایگزین محمدرضا خلعتبری و کریم انصاری‌فرد شدند و مهرداد پولادی هم به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد تا احسان حاج‌صفی جایگزین او شود.

ایران خیلی زود به گل رسید؛ هرچند قبل از گل اول یک موقعیت جدی داشت. از طرفی تیم ملی خوش‌شانس بود که مهاجم اروگوئه‌ای اندونزی در همان دقایق ابتدایی دروازه رحمتی را باز نکرد و شاگردان کی‌روش سرانجام در دقیقه 7 به گل رسیدند. میداوودی که از پشت دفاع اندونزی استارت زده بود از به هم خوردن تعادل دفاع حریف استفاده کرد و با ضربه‌ای زمینی دروازه را باز کرد. او بعد از گلزنی با عقب‌راندن تمام بازیکنان به‌سمت کی‌روش رفت تا او را در آغوش بگیرد. گل دوم ایران هم در شرایطی به ثمر رسید که میداوودی، قاضی را در همانجایی که خودش فرار گل اول را آغاز کرده بود، صاحب توپ کرد و قاضی در حالت تک به تک با دروازه بان با پاس زیبایش جباری را صاحب توپ کرد.

جباری هم در سومین بازی متوالی، سومین گل خود را به ثمر رساند. زننده سومین گل ایران غلامرضا رضایی بود. او هم از یک پاس عمقی در سمت چپ دفاع میانی اندونزی استفاده کرد و با اشتباه دروازه‌بان اندونزی از زاویه بسته ایران را سه‌گله کرد. بازیکنان ایران در ادامه حریف را دست‌کم گرفتند و همین باعث شد تا اندونزی در لحظات پایانی نیمه‌اول یکی از گل‌ها را جبران کند. بازیکن حریف در پشت حاج‌صفی صاحب توپ شد و با یک پاس تکضرب، بامبانگ را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن در دقیقه 44 فاصله را به 2گل کاهش داد. خط دفاعی تیم ملی در لحظاتی از نیمه اول ناهماهنگ ظاهر شد و همین موضوع اندونزی را چند بار صاحب فرصت گلزنی کرد.

بدون شکست

ایران نیمه دوم را با یک تعویض آغاز کرد و جواد کاظمیان جایگزین غلامرضا رضایی شد. نکته مهم در شروع نیمه‌دوم این بود که بازیکنان ایران در دقایق ابتدایی نمایش چندان خوبی نداشتند و ادامه بازی نشان می‌داد که آنها تمایل چندانی برای بازی تهاجمی ندارند و بیشتر به فکر کنترل بازی هستند. حتی کی‌روش در دقیقه 64 مازیار زارع را جایگزین تیموریان کرد تا نیروی تازه‌ای به خط میانی ببخشد. خلعتبری هم در دقیقه 70 جایگزین میداوودی شد و لحظاتی بعد از ورودش به زمین یک پنالتی گرفت. نفوذ او به محوطه جریمه اندونزی با خطای مدافع این تیم همراه شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. نکونام هم پشت ضربه ایستاد تا در دقیقه 76 گل چهارم ایران را به ثمر برساند. ایران در حالی با یک پیروزی پرگل، امروز اندونزی را ترک می‌کند که کی‌روش روی نیمکت تیم ملی هنوز طعم شکست را نچشیده است. شاگردان این مربی پرتغالی در گروه پنجم این رقابت‌ها 11 امتیازی شدند و در روز آخر بدون نگرانی میزبان قطر خواهند بود.

هر چند تیم ملی در بازی با بحرین پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد ولی برد پرگل مقابل اندونزی روحیه‌بخش بود. آخرین بازی ایران در این گروه دهم اسفندماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و تیم ملی در این 4‌ماه چند بازی دوستانه را در دستور کار قرار خواهد داد. ملی‌پوشان کشورمان بامداد فردا به تهران می‌رسند و قرار است کی‌روش هم برای استراحت راهی کشورش شود.

کد خبر 151210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز