همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تلاش غرب و سازمان ملل برای استقرار گروهک تروریستی منافقین در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و گفت: این اقدام غرب مهر تاییدی بر انجام حرکت‌های تروریستی است.

اسماعیل کوثری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان این که سازمان ملل،‌ آمریکا و به طور کلی استکبار تنها دم از مبارزه با تروریسم می زنند، افزود: مقامات این کشورها در حالی ادعای دفاع از حقوق بشر را مطرح می کنند که در عمل همواره مدافع و حامی گروهک های تروریستی چه در بحث مالی و چه تجهیزاتی بوده اند.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که گروهک تروریستی منافقین به عنوان یکی از گروه­های تروریست در سطح دنیا شناخته شده است ادامه داد: سازمان ملل، اتحادیه اروپا و مقامات آمریکا به جای این که به دنبال جایگاه امنی برای منافقین باشند بهتر است به جنایت و کشتارهای آن­ها و وضعیت شان به عنوان تروریست رسیدگی کنند.

وی با اعلام این­که اقدام اتحادیه اروپا و سازمان ملل در یافتن کشوری ثالث برای استقرار گروهک منافقین مهر تاییدی بر حرکت های تروریستی است یادآور شد: دنیا به خوبی می داند که گروهک تروریستی منافقین ۱۶ هزار‌ نفر از مردم ایران از رئیس جمهور تا مردم عادی را به شهادت رسانده اند. ، بنابراین هر گونه حمایتی از آنان به معنی حمایت از تروریسم است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، با زیر سوال بردن اقدامات سازمان ملل در این زمینه توضیح داد: چطور است که سازمان ملل جنایت هایی در این سطح آشکار علیه ملت ایران از سوی گروهک منافقین را نادیده گرفته و حتی به دنبال کشوری ثالث برای استقرار آن هاست، اما موضوعی دروغین همچون ترور سفیر عربستان در آمریکا را در بوق و کرنا کرده و به سرعت علیه آن قطعنامه صادر می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: این اقدامات از سوی اتحادیه اروپا،‌ سازمان ملل و آمریکا نشان از منافق بودن آن ها دارد، مقامات این کشورها مطمئن باشند با چنین اقداماتی نه تنها جایگاه سازمان ملل خدشه دار می کنند بلکه وجود سازمان ملل را زیر سوال می برند.

کاترین اشتون، هماهنگ کننده امور خارجه اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا پس از اخراج منافقین از عراق، تعدادی از اعضای این فرقه را در خاک خود بپذیرند.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد هم در آخرین گزارش خود به شورای امنیت با موضوع مأموریت امدادی ملل متحد در عراق تاکید کرد: برای یافتن راه حلی ماندگار برای ساکنان این اردوگاه لازم است کشورهای ثالثی برای پذیرش ساکنان این اردوگاه اعلام آمادگی کنند.

وی همچنین تصریح کرد؛ دیگر مقام‌های ارشد سازمان ملل، کشورهای عضو را ترغیب کرده‌اند تا ساکنان اردوگاه اشرف را بپذیرند./

کد خبر 153590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز