همشهری آنلاین: نشان درجه یک هنری مؤسسه فرهنگی اکو به سه تن از هنرمندان معاصر ایران و گرجستان اهدا شد.

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با گشایش نمایشگاه آثار مینیاتور و نقاشیخط هنرمندان کشورمان در گرجستان، نشان درجه یک هنری مؤسسه فرهنگی اکو به سه تن از هنرمندان معاصر ایران و گرجستان اهدا شد.

نمایشگاه آثار مینیاتور استادان مجید مهرگان، رضا بدرالسما، مطهره مقدسی، مجید صادق‌زاده و مهرداد صدری و آثار نقاشیخط‌ استادان نصرالله افجه‌ای، جواد بختیاری و اسداله کیانی در شهر تفلیس گرجستان برپا شده است.

این نمایشگاه که در برگیرنده 25 اثر مینیاتور و 28 تابلوی نقاشیخط است، با حضور معاون وزیر فرهنگ گرجستان، مدیر موزه ملی گرجستان، رئیس آکادمی هنر تفلیس، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از هنرمندان و دانشجویان گرجستان در نگارخانه موزه ملی گرجستان گشایش یافت.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، نشان درجه یک هنری مؤسسه فرهنگی اکو به پاس یک عمر تلاش بی‌شائبه در عرصه هنر به استادان مجید مهرگان(در رشته مینیاتور) و نصراله افجه‌ای(در رشته خوشنویسی و نقاشیخط) از ایران و لوان هوگوشیویلی(در رشته نقاشی) از گرجستان تقدیم شد.

نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر ایران به همت مؤسسه فرهنگی اکو و با هدف گسترش روابط فرهنگی بین کشور ایران و گرجستان و در راستای ایجاد اتحاد فرهنگی بین این کشورها برپا شده است.

پیش از این، نمایشگاه آثار نقاشان معاصر و نوگرای گرجستان در نگارخانه مؤسسه فرهنگی اکو برگزار و با استقبال خوب هنرمندان ایرانی روبه‌رو شده بود.

 

کد خبر 153559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز