همشهری آنلاین: رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس با بیان اینکه هواپیمای جاسوسی RQ170 در عمق 250 کلیومتری کشورمان مجبور به فرود شده است، تأکید کرد: اعزام هواپیمای جاسوسی به داخل خاک ایران راه فراری برای سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نمی گذارد.

پرویز سروری رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به دستاورد بزرگ نیروهای مسلح کشورمان در کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا، گفت: امروز سازمان ملل متحد در ورطه آزمایش بزرگی قرار گرفته است که چگونه در برابر این تجاوزکاری‌ آمریکایی‌ها اقدام خواهد کرد.

وی در این زمینه افزود:‌ البته در ماه‌های اخیر ما کارنامه پر از اشتباهی از سازمان ملل مشاهده می‌کنیم، کارنامه‌ای که به مردودی نزدیک است چرا که این سازمان خود را هزینه اهداف شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌کند.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس تصریح کرد: صدور قطعنامه درباره سناریوی مضحک توطئه ترور سفیر سعودی یکی از افتضاحات بزرگ سیاسی سازمان ملل بود و این نشان داد که سازمان ملل متحد ابزار دست آمریکا شده است.

سروری با بیان اینکه آمریکا در اوج ناتوانی خود، سازمان‌های بین‌المللی را هزینه اهداف خود می‌کند، تأکید کرد: سازمان ملل امروز در برابر یک اقدام غیرقابل دفاع قرار گرفته، چرا که هواپیمای RQ170 یک هواپیمای کاملاً جاسوسی بوده و در عمق ۲۵۰ کیلومتری کشورمان و بین شهرهای طبس و کاشمر توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مجبور به فرود شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعزام هواپیمای جاسوسی توسط آمریکا به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران نقطه فراری برای سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نمی‌گذارد چرا که این اقدام نقض آشکار منشور ملل متحد و تجاوز به خاک یک کشور مستقل و خلاف همه قراردادهای بین‌المللی است.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس اضافه کرد: سازمان ملل باید در جلسه‌ای فوق العاده موضوع تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا به خاک کشورمان را بررسی می‌کرد، اما متأسفانه هیچ صدایی از سازمان به اصطلاح ملل در این رابطه شنیده نشد.

 

کد خبر 153367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز