قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمان آسیا 15 آذر در مالزی برگزار شد و پرسپولیس و سپاهان که دو سهمیه قطعی ایران در این مسابقات هستند، حریفان خود را شناختند.

فوتبال

بدشانسی بزرگ برای فوتبال ایران این است که دو تیم استقلال و ذوب‌آهن باید در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان به مصاف هم بروند و به این ترتیب یکی از نماینده‌های ایران شانس حضور در مرحله گروهی را از دست داده و شاید برنده دیدار استقلال و ذوب‌آهن هم نتواند به این مرحله راه پیدا کند.

مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان هم قرعه‌کشی شد و استقلال در نخستین دیدار که به‌صورت تک‌بازی برگزار خواهد شد، در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. این بازی روز 22 بهمن برگزار خواهد شد و برنده این مسابقه در مرحله دوم پلی‌آف که 29 اسفند برگزار می‌شود، میزبان تیم الاتفاق عربستان خواهد بود که هدایت این تیم بر عهده برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی است.

اگر نماینده ایران تیم عربستانی را ببرد راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان می‌شود در غیراین‌صورت به بازی‌هایAFC CUP خواهد رفت. در ضمن برنده این دیدار در گروه A لیگ قهرمانان قرار می‌گیرد و براساس بندب ماده 23 اساسنامه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه‌های یک کشور به هیچ عنوان در مرحله گروهی این رقابت‌ها در یک گروه قرار نمی‌گیرند.

به این ترتیب برخلاف ادعای سایت رسمی باشگاه استقلال، احتمال همگروهی این تیم با پرسپولیس وجود ندارد. در دومین پلی‌آف هم تیم‌های الشباب امارات و نفتچی ازبکستان با هم روبه‌رو می‌شوند و برنده این بازی در گروه D قرار خواهد گرفت.

نارضایتی مظلومی

پرویز مظلومی بعد از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان و رویارویی تیمش با ذوب‌آهن می‌گوید: «این سهمیه‌ها منصفانه نیست و حق ما بود که به‌طور مستقیم در لیگ قهرمانان حاضر باشیم اما تیمی که به‌دنبال کسب افتخار است، باید از این مراحل هم عبور کند.»
مظلومی که تیمش در دور رفت لیگ برتر ذوب‌آهن را در اصفهان شکست داده، ادامه می‌دهد: «شرایط لیگ برتر و تک بازی حذفی کاملا متفاوت است و با آن مسابقه قابل قیاس نیست. ما دوست داشتیم با یک تیم خارجی بازی کنیم که شناخت کمتری از ما داشته باشد.»

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه تیمش پس از غلبه بر ذوب‌آهن باید با الاتفاق دیدار کند، می‌گوید: «ترجیح می‌دادیم با الشباب امارات بازی کنیم چرا که ذوب‌آهن و الاتفاق قوی‌ترین تیم‌های پلی‌آف هستند. با این حال ما تلاش خود را خواهیم کرد و با توکل به خدا پیش می‌رویم.»

علی شجاعی، سرپرست ذوب‌آهن هم در مورد تقابل این تیم با استقلال می‌گوید: «ما مجبوریم بازی کنیم اما این بدشانسی فوتبال ایران است که یکی از نمایندگانش همان اول حذف می‌شود. ما از قبل پیش‌بینی می‌کردیم که اگر با استقلال روبه‌رو شویم چه برنامه‌ای را دنبال کنیم، چون این احتمال وجود داشت. استقلال تیم خوب و پرمهره‌ای است اما تجربه ذوب‌آهن در آسیا بسیار بیشتر است؛ به‌ویژه‌ در چند سال اخیر در آسیا بهتر کار کرده‌ایم. درست است که هنوز جایگاه خود را در لیگ برتر پیدا نکرده‌ایم اما در آسیا همیشه خوب ظاهر شده‌ایم. شرایط لیگ قهرمانان آسیا با لیگ برتر ما تفاوت زیادی دارد.»

کار سخت پرسپولیس

پرسپولیس در گروه D این رقابت‌ها با تیم‌های الهلال عربستان، الغرافه قطر،‌تیم خلعتبری برنده بازی الشباب و نفتچی همگروه است. سرخ‌پوشان تهرانی که سال گذشته با مربیگری علی دایی حتی از مرحله گروهی هم صعود نکردند، در بازی‌های این فصل هم با قرعه نسبتا سختی مواجه شده‌اند و این در حالی است که در رقابت‌های لیگ برتر هم عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

سپاهان هم در گروه‌C این بازی‌ها با لخویا قطر، الاهلی عربستان و النصر امارات همگروه شد و زردپوشان اصفهانی هم کار آسانی ندارند. البته سپاهان سال قبل تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش آمد و حتی السد قطر را هم در 2 بازی رفت و برگشت شکست داد ولی ماجرای محرومیت رحمان احمدی، سپاهان را در این مرحله حذف کرد.هفته اول این مسابقات در تاریخ 16 و 17 اسفند برگزار می‌شود که پرسپولیس در روز اول میهمان الهلال است و سپاهان هم در اصفهان به مصاف النصر می‌رود.

گرو‌ه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا

گروه A: الریان قطر، نسف ازبکستان، الجزیره امارات و برنده بازی اول پلی آف غرب
گروه B: العربی قطر، الاتحاد عربستان، بنی یاس امارات و پاختاکور ازبکستان
گروه C: لخویا قطر، الاهلی عربستان، النصر امارات و سپاهان ایران
گروه D: الغرافه قطر، الهلال عربستان، پرسپولیس ایران و برنده الشباب - نفتچی
گروه E: گامبا اوزاکا ژاپن، برنده بازی اول پلی آف شرق، بنیادکار ازبکستان، برنده بازی دوم پلی آف شرق
گروه F: هیوندای کره‌جنوبی، قهرمان جام امپراتوری ژاپن، بریسبان رور استرالیا، بیجینگ گوآن چین
گروه G: تیانجین تدا چین، سئونگنام کره‌جنوبی، ناگویا گرامپوس ژاپن، سنترال مرینرز استرالیا
گروه H: قهرمان لیگ تایلند، گوانگجو چین، چونبوک کره‌جنوبی، کاشیوا ریسول ژاپن

کد خبر 153098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز