یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم فوتبال السد قطر با برتری مقابل چونبوک موتورز کره جنوبی برای اولین بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

logo asia

فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جام جهانی جنجو کره‌جنوبی با قضاوت روشن ایرماتوف ازبکستانی میان تیم‌های چونبوک موتورز کره و السد قطر برگزار شد.

نماینده کره موفق شده بود در مرحله نیمه نهایی الاتحاد، نماینده عربستان را حذف کند و السد قطر مقابل سوان سامسونگ بلووینگز به برتری رسیده بود.

به گزارش فارس، در این جدال چونبوک موتورز ابتدا توسط انینیو، مهاجم برزیلی خود از روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 17 از حریف قطری پیش افتاد؛ اما در ادامه کیتا در دقیقه 29 بازی را به تساوی کشاند

و دو تیم با تساوی یک بر یک در نیمه اول راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم السد با گلزنی مجدد کیتا در دقیقه 61 از حریف قدرتمند کره‌ای خود پیش افتاد و این نتیجه تا دقیقه 91 حکم‌فرما بود؛ اما حملات دامنه‌دار چونبوک سرانجام ثمر داد و هیون لی گل تساوی را از روی کرنر ارسالی و اشتباه دروازه‌بان السد به ثمر رساند تا دو تیم در وقت قانونی به تساوی 2 بر 2 برسند و کار به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافی نیز حملات چونبوک ادامه داشت و کره‌ای‌ها حتی برای چندمین بار تیرک دروازه نماینده قطر را به لرزه درآوردند؛ اما درنهایت این ماراتن فوتبال به ضربات پنالتی کشیده شد و السد با نتیجه 4 بر 2 در ضربات پنالتی و در مجموع 6 بر 4 به برتری رسیده و قهرمان آسیا شد.

السد قطر در شرایطی برای اولین بار در قاره کهن قهرمان شد که این تیم در دیدار مقابل سپاهان در مرحله یک‌‌چهارم نهایی در هر دو دیدار رفت و برگشت مغلوب سپاهان شده بود و به خاطر اشتباه نماینده ایران در استفاده از بازیکن دو اخطاره به مرحله بعد صعود کرد.

قهرمانی السد باعث شد پس از شش سال، قهرمانی آسیا به منطقه غرب برسد. پیش از این الاتحاد عربستان در سال 2005 آخرین قهرمانی را برای منطقه غرب به ارمغان آورده بود.

 

کد خبر 150451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز