چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

ذوب آهن و سپاهان ، نمایندگان ایران در یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان حذف شدند تا کشورمان هیچ‌نماینده‌ای در نیمه‌نهایی نداشته‌باشد.

فوتبال

ذوب آهن در فولادشهر مغلوب شد و سپاهان در دوحه به پیروزی خفیفی رسید که برای صعود کافی نبود.

شکست ذوب‌آهن در وقت اضافه

ذوب‌آهن که تا 12دقیقه مانده به پایان بازی، در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بود، برتری یک بر صفر در فولادشهر را از دست داد تا در نهایت با شکست 2 بر یک مقابل سامسونگ، خداحافظی تلخی با این تورنمنت داشته باشد. با توجه به تساوی یک بر یک در کره‌جنوبی، ذوب‌آهن فرصت خوبی داشت که برای دومین سال متوالی به نیمه‌نهایی برسد ولی این تیم بهای سنگینی برای ازدست‌دادن فرصت‌های گلزنی‌اش در نیمه دوم پرداخت.

با توجه به حساسیت بازی، ذوب‌آهن و سامسونگ در نیمه اول محتاط بودند و تنها در دقایق پایانی این نیمه بود که هر دو تیم صاحب موقعیت شدند. در دقیقه 43، با خروج اشتباه گردان، فرشید طالبی مجبور شد توپ را با ضربه برگردان از روی خط دروازه برگرداند اما ذوب‌آهن دقیقه بعد تلافی کرد و نزدیک بود با ضربه سر قاضی به گل برسد.همین بازیکن در دقیقه 50 توانست مثل بازی رفت دروازه سامسونگ را با یک شوت دیدنی باز کند. پس از این گل سامسونگ برای فرار از حذف مجبور به حمله شد و ذوب‌آهن روی ضدحملات فرصت‌های خوبی به دست آورد که بهترین موقعیت را هوار در دقیقه 68 هدر داد. دو دقیقه بعد فرشید طالبی موفق به گلزنی شد که داور به‌درستی اعلام آفساید کرد. گل تساوی سامسونگ در دقیقه78 مثل بازی رفت روی یک سانتر بلند به ثمر رسید تا ابراهیم‌زاده حسرت فرصت‌های ازدست‌رفته را بخورد. بدین‌ترتیب سرنوشت صعود با توجه به تساوی یک بر یک بازی رفت به وقت اضافه کشیده شد.

تیم کره‌ای شروع بهتری در وقت اضافه داشت و در دقیقه99 به گل برتری رسید. خطای ناشیانه احمدی یک ضربه پنالتی به سامسونگ هدیه داد. البته داور با سختگیری به این بازیکن کارت زرد دوم را نشان داد تا از بازی اخراج شود. ماتو، مدافع کروات سامسونگ پنالتی را با ضربه‌ای محکم به تور دروازه ذوب‌آهن رساند تا کار تیم اصفهانی برای صعود دشوار شود. ابراهیم‌زاده به‌عنوان آخرین راه حل دسوزا، صادقیان و حقی را به زمین فرستاد ولی این تیم با یک بازیکن کمتر توان جبران نداشت.ابراهیم‌زاده پس از این شکست گفت: متأسفانه کمی احساسی بازی کردیم و باختیم.

سپاهان برد و حذف شد

سپاهان 2 بر یک السد قطر را شکست داد اما به‌دلیل آنچه در مسابقه رفت اتفاق افتاده بود، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. سپاهان که به‌دلیل استفاده از رحمان احمدی محروم در مسابقه رفت با السد 3 بر صفر بازنده شده بود، مسابقه برگشت را توفانی آغاز کرد و در همان ابتدای بازی به نخستین گل خود دست یافت. عماد رضا در دقیقه6 مسابقه با ضربه‌ای زیبا دروازه السد را در زمین خود باز کرد. در دقیقه 27مسابقه نیز حسن اشجاری دومین گل سپاهان را به ثمر رساند. هر دو گل سپاهان با شوت‌های از راه دور زده شد و سپاهان در ادامه نیز روی استفاده از این ترفند سعی داشت به گل سوم دست یابد.

نیمه اول این مسابقه با همین نتیجه به پایان رسید و در نیمه دوم دیگر دفاع السد قطر اجازه بازشدن دروازه را به مهاجمان سپاهان نداد. حتی حضور محرم نویدکیا و یانوش در نیمه دوم نیز نتوانست به سود سپاهان تمام شود. البته السدقطر در دقیقه 85 یک گل توسط نیانگ به ثمر رساند تا مردان لوکا بوناچیچ دیگر امیدی برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان نداشته باشند.

کد خبر 147003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز