جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آلمان قصد دارد یک زیردریایی دیگر از نوع دلفین را به رژیم اسرائیل فروخته و حدود یک سوم از هزینه این زیردریایی هسته‌ای را تامین کند.

آلمان

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، یک مقام ارشد آلمان که می‌خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه (9 آذر، 30 نوامبر) گفت، برلین موافقت کرده است که 180 میلیون دلار از بودجه دفاعی سال آینده خود را برای تامین هزینه این زیر دریایی اختصاص دهد.

آلمان پیش‌تر 3 زیر دریایی دلفین به رژیم اسرائیل تحویل داده است و دو زیر دریایی دیگر نیز هم اکنون در دست ساخت دارد.

دولت آلمان همچنین نیمی از هزینه یک زیردریایی و تمام هزینه دو زیر دریایی دیگر تحویل داده شده به رژیم اسرائیل را تامین کرده است.

بر پایه این گزارش، این زیر دریایی‌ها که توسط کارخانه کشتی‌سازی اچ‌دی‌دابلیو، شعبه‌ای از شرکت تیسن‌کروپ ساخته می‌شوند، قابلیت حمل موشک‌های هسته‌ای دارند.

مقام آلمانی در ادامه گفت، این طرح بخشی از توافق سال 2005 برلین و تل آویو هست که شامل گزینه‌ای برای یک زیر دریایی یارانه‌ای دیگر می‌شود.

وی افزود، این گزینه اکنون به درخواست اسرائیل فعال شده است.

مقام آلمانی تاکید کرد، قرار داد فروش زیر دریایی که ارزش آن حدود 674.8 میلیون دلار برآورد شده است، بین آلمان و وزارت دفاع رژیم اسرائیل و سازنده زیر دریایی خواهد بود و آلمان سهم خود را در سال آینده میلادی پرداخت خواهد کرد.

بر پایه گزارش‌های منتشر شده، رژیم اسرائیل که با کمک آمریکا، محافظ سنتی خود، سیاست ابهام هسته‌ای را دنبال می‌کند، بیش از 300 کلاهک هسته‌ای را در زرادخانه خود دارد.

این امر، رژیم اسرائیل را به تنها دارنده سلاح اتمی در خاورمیانه تبدیل کرده است.

کد خبر 152758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز