دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران معترض آلمانی با برگزاری تظاهرات سراسری علیه سرمایه داری، برقراری دموکراسی واقعی را در این کشور اروپایی، خواستار شده‌اند.

آلمان

به گزارش پرس تی وی، درپی برچیدن یک ارودگاه اعتراضی از سوی پلیس ضد شورش آلمان در اوایل هفته جاری، بیش از یک هزار نفر با شعار دنیایی متفاوت امکان پذیر است در خیابان‌های برلین تظاهرات کردند.

ماتیاس مرکل از سازمان‌دهندگان اعتراضات گفت: به نظرمن خطرناک‌ترین مساله این است که جامعه ما در حال تقسیم به دو جامعه فقیر و غنی است. ما کودکان فقیر، بانک غذا(سازمان‌های خیریه که میان فقرا غذا توزیع می‌کنند) داریم. دست‌مزدهای پایین و مردمی که ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. مشخص است که سیاستی کاملا غلط در کشور حاکم است.

در فرانکفورت، قلب تجاری آلمان، نیز حدو د ۳۰۰ معترض علیه قدرت بانک‌ها تظاهرات و تعدادی دیگر از معترضان تصرف نیز تظاهرات مشابهی را در مونیخ، دوسلدروف، هانوفر و هامبورگ برگزار کردند.

یکی از معترضان گفت: به نظر می‌رسد که در آلمان همه چیز و همه کار خوب و عالی است اما این واقعیت ندارد چرا که تمام آن چیزهایی که خوب هستند برای دیگر مردم و دردیگر نقاط دنیا بد هستند.

سازمان‌دهندگان اعتراضات در برلین همچنین وعده دادند تا اعتراضات بیش‌تری را برگزار کنند. این درحالی است که انتظار می‌رود با به اجرا گذاشته شدن سیاست‎های ریاضتی سخت‌تر، طیف بیش‌تری از این اعتراضات حمایت کنند.

معترضان آلمانی از این موضوع نگرانند که بحران اقتصادی به بالارفتن میزان بدهی ملی کشور که فقرا قربانی آن هستند، منجر شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که جنبش تصرف با حمایت گسترده در آلمان روبرو شده است.

شهرهای مهم آلمان در ماه‌های گذشته نیز اعتراضات مشابهی را شاهد بوده‌اند.

کد خبر 157409
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز