پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در مرز میان صربستان و کوزوو، دوباره درگیری‌هایی میان سربازان کی فور تحت رهبری ناتو و تظاهرکنندگان صرب روی داد.

kosovo

خبرگزاری اتریش از میتروویچا گزارش داد، تعداد بسیاری از سربازان کی فور حوالی نیمه شب جاده منتهی به پست مرزی یارینیه (Jarinje) در شمال کوزوو را مسدود کردند.

صدها صرب تلاش داشتند از موانع عبور کرده و پست مرزی را تحت کنترل خود بگیرند. تظاهرکنندگان به سوی سربازانی که به سوی شان گاز اشک آور شلیک کرده بودند، سنگ پرتاب کردند.

حین درگیری‌ها سربازان کی فور به پشت سنگرهای بتونی پناه بردند و از آنجا پرتاب گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان را شدت بخشیدند.

درباره آمار مجروحان این درگیری هنوز خبری منتشر نشده است. بامداد امروز اوضاع آرام شد، اما هر دو طرف در محل باقی ماندند.

تظاهرکنندگان صرب خود را به معابر مرزی یارینیه و برنیاک (Brnjak) رسانده بودند تا به استقرار گمرک کوزوو - آلبانیایی و پاسگاه‌های انتظامی اعتراض کنند. دلیل این درگیری مرزی دعوای تجاری میان صربستان و کوزوو است. صربستان استقلال یکطرفه کوزوو از بلگراد را که به صورت یکطرفه در فوریه 2008 اعلام شد، نپذیرفته است.

ماه ژوئیه کوزوو در واکنش به منع سفر که طرف صربستانی اعمال کرده بود، ممنوعیت واردات کالاهای صربستانی را تصویب کرد. از آن زمان درگیری هایی بر سر این دعوا میان صرب‌ها در شمال کوزوو در پاسگاه‌های مرزی روی می‌دهد.

کد خبر 152084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز