همشهری‌آنلاین: پس از سخنان رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر که مدعی شده بود نظامیان مصری به سوی مردم شلیک نکرده اند،‌ درگیری‌ها بار دیگر در میدان التحریر قاهره آغاز شد.

مصر

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، عصر سه شنبه و پس از سخنان محمد حسین طنطاوی رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر درگیری‌ها بار دیگر در میدان التحریر قاهره آغاز شد.
 
تظاهرات کنندگان مصری از سخنان طنطاوی عصبانی بوده و درگیری با نیروهای امنیتی که در اطراف میدان مستقر شده‌اند و وظیفه حمایت از وزارت داخلی دارند را آغاز کردند.
 
محمد حسین طنطاوی ساعاتی پیش طی سخنانی مدعی شده بود که طی درگیری‌های روزها اخیر در شهرهای مصر،‌ نظامیان به سوی مردم شلیک نکرده‌اند این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها طی چند روز اخیر در شلیک نیروهای امنیتی مصر به مردم در میدان التحریر ده‌ها نفر کشته شدند.

مهر هم به نقل از رسانه‌های عربی نوشته است: شورای نظامی مصر تصمیم به استقرار نیروهای ارتش در مقابل وزارت کشور به جای نیروهای پلیس برای پایان دادن به درگیری‌ها گرفته است.

طنطاوی تلاش کرد با دادن وعده‌هایی همچون برگزاری انتخابات در موعد مقرر و اینکه نظامیان چشمداشتی به قدرت ندارند، مردم معترض را راضی به خانه‌هایشان برگرداند اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت.

مهر در خبر دیگری نیز آورده است: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد خشونت بی‌رویه علیه تظاهرات کنندگان در مصر را محکوم می‌کند.

از سوی دیگر الجزیره از صدای تیراندازی و درگیری‌ها میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در شهر المنیا خبر داد.

تازه‌ترین گزارش‌های خبری درباره مصر را در همشهری‌آنلاین بخوانید:

 شورای نظامی مصر با تشکیل دولت نجات ملی موافقت کرد
 طنطاوی در آستانه سقوط
 مصری‌ها خواستار پایان حاکمیت نظامیان بر کشورشان شدند
 دولت موقت مصر استعفا کرد
  گزارش تصویری از ادامه درگیری‌ها در مصر
  روزها و شب‌های خونین قاهره

کد خبر 151942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز