همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق خواستار اجرای هر چه سریع تر طرح امنیتی بغداد شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، نوری المالکی همچنین هشدار داد که شورشیان از تاخیر در اجرای طرح امنیتی عراق سو استفاده می‌کنند و به کشتار هر چه بیشتر مردم مبادرت می‌ورزند.

نوری المالکی در سخنانی در دیدار با مقامات نظامی عراق که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، این عملیات(طرح امنیتی بغداد) که به زودی به اجرا در خواهد آمد ما را به خواست خداوند متحد خواهد کرد .اگر چه من تصور می‌کنم ما در اجرای این طرح بسیار تاخیر کرده‌ایم و این تاخیر پیامی منفی را منعکس می‌کند.

مالکی افزود:امیدوارم مراحل آماده سازی این عملیات با سرعت بیشتری انجام گیرد.

او گفت: تاخیر در اجرای این طرح‌ امنیتی فرصت مناسبی را در اختیار شورشیان قرار داده وآن‌ها توانسته‌اند در هفته‌های اخیر با استفاده از این فرصت صد‌ها نفر را به قتل برسانند.

مالکی در ادامه گفت: از همین رو است که ما باید هرچه سریعتر مراحل آماده سازی این عملیات را به پایان برسانیم و شعار ما باید این باشد که استراحت به ویژه برای نظامیان ممنوع است و آن‌ها باید تا کسب پیروزی شب و روز فعالیت کنند.

این سخنان در حالی از سوی نوری المالکی نخست وزیر عراق بیان شدند که طی روز‌های اخیر ایست‌های بازرسی جدید در بغداد برپا شده‌اند و گزارش‌هایی از افزایش بازرسی‌ خودرو‌ها و گشت‌های پیاده در برخی از محلات بغداد انتشار یافته‌اند.

کد خبر 15170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز